Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW M3 Touring (2022): Първото М3 комби с премиера на фестивала Goodwood

10.06.2022 17:00

Тестовите прототипи вече се движат, включително и на Северната дъга на Нюрбургринг

Никога досега не е имало BMW M3 Touring, а шестото поколение на модела най-накрая ще е налично и във вариант с голям багажник  през 2022 г. M3 Touring ще бъде представено в Goodwood тази година.

Всъщност слухове за M3 Touring е имало за почти всяко поколение, освен за първото (E30). Въпреки това, BMW никога не са произвеждали подобен модел. Досега! През септември 2020 г. дебютираха М3 и М4 във версии седан, купе и кабрио, а от 2022 г. след дълго очакване ще стартира производството и на комби варианта.

Досега баварците не удовлетворяваха нуждите на своите потенциални купувачи, които искаха да съчетаят спорта с практичността, от което следователно Audi и Mercedes спечелиха при продажбите на своите модели RS4 Avant и C63 AMG Т. Време е за промяна. Преди почти година BMW обяви: „За първи път в историята на BMW M GmbH, моделната гама ще бъде допълнена от BMW M3 Touring“ и скоро ще бъде изложен „прототип на нов мощен автомобил“.

Ще има ли паднали рекорди на Нюрбургринг?

Първоначално се появи само тийзър изображение, показващо задницата на автомобила. Сега тестването на прототипи е в разгара си на Нюрбургринг и имаме най-новите снимки на мощното комби. BMW показва очертанията на Северната дъга на култовата писта и надписа „B'Ring it on“ като част от камуфлажа на автомобила, което ни навежда на мисълта, че баварците имат амбиции за счупване на рекорда на Нюрбургринг с M3 Touring. Тъй като няма официална категория комби, M3 Touring ще трябва да се конкурира с Jaguar XE SV Project 8 в средния клас. Неговото време от 7:23.164 минути е от 2019 г.

Иначе моделът показва типичните L-образни задни светлини, които стърчат от раздутите арки на калниците, които пък от своя страна приютяват широките задни гуми. Черни двойни ауспуси надничат през карбоновия дифузьор. Моделът разполага с 480 к.с. при M3 Touring и 510 к.с. във версия Touring Competition. Както при седана, водачът насочва мощността на двигателя към четирите колела чрез автоматична трансмисия. За пуристите е налична версия със задно задвижване, снабдена с класическа механична шестстепенна скоростна кутия. BMW дава официален разход от 10,3 литра на 100 километра (WLTP) – емисиите на CO2 са 235 г/км.

Подобно на М3 и дериватите му, предницата също носи големите предни бъбреци, които разделят мненията при хората, но за първи път се виждат и линиите на комбито. Долната линия на прозореца се издига към задната част, а страничният изглед е украсен с мощно разширените арки на колелата. 

Интериорът на BMW M3 Touring също е базиран на M3 и M4. Тук водачът има пред себе си спортен волан и се настанява удобно в спортната седалка. Алуминиеви, карбонови и кожени покрития се намират из целия интериор, както и голям дисплей в централната конзола, обърнат към водача.

Има ли търсене на бързи комбита?

Лаиците биха предположили, че развойната дейност на мощно комби не си заслужава. Технологията, която прави разликата, е основно под ламарина на M3 и мюнхенската компания винаги е полагала огромни усилия в нея, използвайки безброй различни части спрямо обикновените модели на марката. Двигател, задвижване, трансмисия, окачване, пружини, амортисьори - всичко това е ново и уникално за всеки един М модел. Щом е разработен за три каросерийни варианта, четвърти не би трябвало да е проблем, нали?

Би трябвало... Въпреки това, всеки вариант на каросерията с различно тегло и различен център на тежестта също се нуждае от различна настройка на шасито - нещо, в което M GmbH винаги инвестира много усилия. Освен това приликите в каросерията на M3 с обикновена "тройка" свършват до вратите и багажника. Следата е по-широка, калниците също – при това с няколко сантиметра. Такъв ще бъде и случаят с новия M3 Touring, така че ще отнеме малко повече време, докато бързото комби се настрои оптимално.

Оправдава ли се разработката на мощно комби?

Досега отсъствието на комбито в моделната гама на марката се свързваше с лоши прогнози за продажби. От друга страна, BMW ще продаде за първи път текущите M3/M4/Cabrio в шестцифрени стойности до края на производствения цикъл. Затова в Мюнхен очевидно са изчислили, че трябва да е възможно да се продава M3 Touring, който да оправдава усилията за разработка, дори и с нисък пазарен дял.

Премиерата в Goodwood

BMW M3 Touring ще отпразнува своята премиера на "Фестивала на скоростта" в Goodwood през 2022 г., който ще се проведе от 23 до 26 юни и празнува годишнината на BMW M в глобален мащаб. Шефът на BMW M Франк ван Мийл каза в прессъобщение на Goodwood, че е "особено развълнуван да представи конкретния автомобил пред световната публика за първи път - автомобил, който чакахме от дълго време". В началото на юни BMW също официално потвърди, че ще има M3 Touring.

Коментари
comments powered by Disqus