Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW M440i xDrive: Широк фронт

17.03.2021 17:23

Желанието на „четворката” да се еманципира от третата серия е по-ярко и силно отвсякога

Този път няма да се задълбочаваме в историческите корени, функционалността и естетическите качества на внушителните „бъбреци” на предната решетка – темата вече бе дискутирана предостатъчно при появата на първите снимки на новите М3/М4. Нека поговорим по-обстойно за B58B30TÜ1 – задвижващият агрегат, разположен надлъжно непосредствено зад предната решетка на новото BMW M440i Coupé. Работата е в това, че в случая емблематичната за BMW трилитровата редова шестцилиндрова машина е включена в състава на mild хибридно задвижване със стартер-генератор и 48-волтова система със съответната акумулаторна батерия.

Всичко това създава предпоставки за подобряване на енергийната ефективност чрез целево оползотворяване на излишната енергия и повишава напрежението в пряк и преносен смисъл. Електрифицираният силов тракт е в състояние мигновено да добави „boost” в размер на 11 к.с., който изглежда малко и трае кратко, но никак не е за пренебрегване в комбинация с 374-те конски сили на шестцилиндровата Twin Scroll турбомашина със система за директно впръскване на горивото с 350 бара. Електроасистенцията изглежда незначителна, но спомага за безупречно плавен, но неумолим тласък, който в миг ви катапултира отвъд законовите ограничения на скоростта по цивилната пътна мрежа. Четирицилиндровите версии на четвъртата серия вероятно ще са доста по-сдържани и умерени в това отношение, но при M440i индексът „М” е съвсем на място, изпълнен е със съответното съдържание и не бива да се подценява.

В контраст с тези различия, дизайнът в цялата гама на новата „четворка” е хомогенен – много по-внушителни, пластични и мускулести форми в сравнение с предходния F32 и много по-категорично разграничаване от третата серия. Силуетът е много по-издължен и с по-ниска линия, а впечатляващото увеличение на обемите в областта на задните калници (видимо и в огледалата за обратно виждане) е осигурило достатъчно пространство и за разширената с 23 милиметра задна следа.

Gran Turismo от новата школа

Сериозните мерки за повишаване на устойчивостта на структурата на каросерията остават невидими за външния наблюдател, но са от съществено значение от гледна точка на основата, необходима за работата на спортната ходова част. При нея за разлика от използваните при M340i настройки не се усещат безкомпромисни и категорични нюанси, но това е за добро. Цялостният характер и поведението на пътя на M440i xDrive демонстрират различна, свежа и фино балансирана трактовка на познатата от седана M340i спортна философия, която наред с безспортната компетентност в завоите осигурява на версията купе достойна за категорията Gran Turismo комфорт при пътуване на дълги разстояния. На практика това означава, че можете спокойно да оставите в режим Sport допълнително предлаганото адаптивно окачване и в ежедневното си шофиране, и да се възползвате от динамичните му предимства при всеки удобен случай.
Безупречното поведение на пътя естествено се дължи и на подкрепата на адаптивната спортна кормилна уредба, която осигурява забележителна прецизност до милиметър независимо от пътната сигуация и стила на шофиране. Благодарение на това M440i може да се води леко, сигурно и без никакво напрежение както по изпълнени със завои планински отсечки, така и при движение с висока скорост по магистрала. Серийното двойно предаване xDrive е способно на всякакви електронни трикове за осигуряване на гъвкаво разпределение на тягата в зависимост от ситуацията, но дори при наличие на изявени амбиции зад волана запазва финия си уклон към задното предаване.

Вътрешното обзавеждане също добавя класическа Gran Turismo нотка към характера на новото спортно купе. Вследствие на снижената с цели 57 милиметра линия на покрива, цялата мебелировка в салона е поставена по-дълбоко и създава коренно различна атмосфера от тази при третата серия, а настаненият на стандартните за версията M440i спортни седалки и обгърнат от вратата и високата централна конзола човек бързо и естествено придобива подходяща за забавление настройка.

Напълно в унисон с Gran Turismo формулата 2+2 е положението на втория ред седалки, но нека не забравяме, че тук говорим за еманципация, а за редовен превоз на излезли от тийнеджърската възраст пасажери BMW предлагат както седан, така и комби версия на третата серия…

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

M440i е истински мехлем за душата на автомобилните ентусиасти с мощната си тяга и великолепната настройка на ходовата част. Фактът, че спортният модел може да се нарече и икономичен благодарение на mild хибридната технология на задвижването, е просто черешката върху тортата.

Teкст: Мирослав Николов

Коментари
comments powered by Disqus