М GmbH на BMW публикува официалните технически характеристики на M5 Concept. Новият спортен седан наистина ще използва 4,4-литровия V8 на X5 M и X6 M.
За съжаление мощността остава идентична като при двата горепосочени серийни модела, а именно 555 к.с., докато въртящият момент е с 10 Нм повече и вече достига 690. Промените при 4,4-литровия мотор все пак има, но те са ограничени до запалителната и изпускателната системи и целят по-бърза реакция при подаване на газ и по-добри показатели при гранични режими на работа. При всеки случай обаче прогресът спрямо предходната версия на M5, която разчиташе на атмосферния петлитров V10 (507 к.с. и 520 Нм), е очевиден.
„Принудителното пълнене дава повече мощност и динамика, но най-вече нисък разход и вредни емисии“, коментира Алберт Бирман, ръководител на развойния отдел в M GmbH, причината за прехода от атмосферен към турбодвигател. Тази промяна, както и въвеждането на серия мерки от пакета EfficientDynamic като например системата за рекуперация на спирачната енергия, алтернатора, който функционира само при нужда и серийния старт/стоп, намаляват разхода с цели 25% спрямо предходната версия.
Нова за M5 е и седемстепенната трансмисия на Getrag с два съединителя, която ще замени полуавтоматичната Getrag SMG III на E60 M5. В бъдеще ни очаква и версия с двойно предаване, обещава Бирман.
Визията на M5 Concept не се различава съществено от базовия модел – предната броня има уголемен централен въздуховод, който да съдейства за охлаждането на интеркулера, и нови дефлектори, отворите на предните калници са хромирани, в задната част са се появили дифузорът и новият спойлер на капака на багажника, а колелата са пораснали до 20 цола и са получили гуми 265/35 ZR20 за предната ос и 295/30 ZR20 за задната.
Въпреки че F10 M5 е пораснал значително на размери спрямо E60 M5, баварците са се постарали общата му маса да не надхвърля 1830 кг благодарение на серия мерки за ограничаване на теглото, включително използване на алуминий и карбон за каросерийните панели.
Серийната версия на M5 ще дебютира на автосалона във Франкфурт, където BMW ще публикува и официалните му динамични характеристики.
Анонимен
Да му турят 1500 коня и да видим ко ше стане. Нема балансираност само пауър
Анонимен
4,4 литровият двигател има потенциал и за повече конски сили, но аз ще попитам това ли е най- важното? Да наблъскаш с анаболи някоя кола не е много спортно. Една истинска спортна кола трябва да е балансирана, а не драгстер. За какво са ви повече от 550 коня и дори да ги считате за малко !? Камерите на КАТ вече ще ви хващат при превишение с 20 километра, така че ще няма особено значение дали си със 150, 250 или 550 ограничението важи за всички.
trex
Много ясно, че не им стигна кураж да й сложат 600 коня, колкото и да им се иска.
Анонимен
много жалко ,мислех че двигателя ще по-мощен ,но и така би треябжало да е изтребител