Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW M550i xDrive: Под прикритие

09.07.2021 11:11

Среща с най-мощната "цивилна" модификация на BMW Серия 5

Въпреки че стои в сянката на безкомпромисния М5, М550i xDrive е един най-забележителните атлети в гамата на BMW.

Може би е най-удачно да започна този материал с едно уточнение. Преди десетина години имах възможността да карам предишното издание на 550i xDrive и смея да твърдя, че това е един от автомобилите, към които до ден-днешен тая най-голям респект. Респект, клонящ към страхопочитание – точно каквото е отношението ми и към M5. Защото и двата модела са по-бързи и по-мощни както от възможностите, които предоставят повечето цивилни пътища по света и у нас, така и от способностите и възприятията на над 99 процента от водачите. И ако това се подразбира за М5, който по традиция е сред най-спортните автомобили с четири врати на планетата въобще, то при 550i има момент на изненада – този автомобил е доста по-култивиран от своя събрат от M GmbH, но благодарение на сравнимия си по мощност V8, съчетан с талантливо настроена ходова част и суперефективна система за двойно предаване, представянето му на практика е почти толкова екстремно добро. Затова и не крия, че очакванията ми към актуалното поколение на М550i xDrive бяха белязани от нетърпение, изпотени длани и повишен пулс.

Ще обобщя съвсем накратко, очакванията ми се оправдаха – на 100 %. Автомобилът е станал по-добър във всяко отношение, запазвайки своя изключителен характер. М550i xDrive е автомобил, с който можете да се чувствате прекрасно както във всекидневието, така и по време на дълги пътувания. Както всяка друга „петица”, това е един превъзходен луксозен модел от висшия среден клас, който може да служи еднакво добре както за бизнес, така и за приятно прекарване на свободното време. Комфортът, сигурността и стабилността на пътя са на върхово за сегмента равнище, същото важи и за всеки възможен аспект от оборудването.

Това, с което моделът наистина се отличава от останалите модификации на петата серия, се случва едва когато настъпите повечко газта и най-вече ако го направите в режим Adaptive, Sport Sport или Sport Plus. Фактът, че подобно на останалите елитни модели на баварците М550i е в състояние по някакъв почти магически начин да „скрива” теглото (в конкретния случай – над 1900 кг) и размерите си (дължината достига почти 5 м), позволявайки да бъде управляван с лекотата на компактен спортист, продължава да удивлява, но вече не ме изненадва. Сензационното при този конкретен автомобил е бруталната, на моменти трудна за възприемане бързина, с която може да се случва всичко, при това без абсолютно никакво напрежение – с 530 к.с. и чудовищната тяга на 750 Нм, които при това са достъпни в почти целия използваем оборотен диапазон, масивният седан се ускорява по начин, който само допреди около 10-15 години можеше да се усети единствено в суперспортните машини, създадени приоритетно за писта. Само ще споменем времето за спринта от място до 100 км/ч от 3,8 сек, както и обстоятелството, че дори то не е толкова впечатляващо, колкото междинните ускорения, от които може да ви заболят вратните прешлени. Благодарение на съвършения синхрон между двигател, трансмисия, двойно предаване, окачване и кормилно управление, М550i се държи като расова спортна машина, която поради малко по-меките настройки на ходовата си част на нормални пътища се чувства дори повече в свои води, отколкото М5, при който приоритет все пак е преследването на възможно най-добро време на затворено трасе. Това е един удивителен автомобил, който владее еднакво добре ролята на луксозно средство за приятните моменти в живота и потресаващо ефективна спортна машина за един по-различен тип хубави мигове зад волана.

Текст:
Божан Бошнаков
Снимки: Божан Бошнаков

Коментари
comments powered by Disqus