Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW/Mercedes: 8-цилиндровите дизели без наследник

26.03.2008 14:03 6
6
2571830704
BMW/Mercedes: 8-цилиндровите дизели без наследник

Немските производители BMW и Mеrcedes ще преустановят развойната дейност по своите 8-цилиндрови дизелови агрегати, които по настоящем намират приложение най-вече в класа на луксозните возила.

Двете компании са решили да заменят дизеловите "осмаци" с 6-цилиндрови мотори, за да понижат нивото на вредни емисии. Въпреки своя по-малък обем новите V6-агрегати могат да се похвалят със същата продуктивност заради високоефективната система битурбо. В BMW aктуалните осемцилиндрови двигатели няма да бъдат спрени от производство, но пенсионирането им ще съвпадне със смяната на съответното моделно поколение.

Нов 2,2-литров CDI за Mercedes

Швабите пък предвиждат още по-мащабни промени. Те не само ще се откажат от 8-цилиндровите колоси за сметка на по-компактни "шестаци", но и ще пуснат в игра 2,2-литров четирицилиндров турбодизел на мястото на трилитровия CDI. В началото на 2009 година ще очакваме включване от новия мощен самовъзпламенител, чиито данни сочат 204 к. с. и 480 Нм максимален въртящ момент.
Коментари

nixi
и още нещо - 3.0 sd на БМВ е редови 6-цилиндров, а не V6. Според мен по-скоро целят по-нисък разход на гориво, тъй като вече знаем, че с новите системи за \"дренаж\" в каталитичните неутрализатори, някои производители още от сега покриват ЕВРО 6 нормите, които ще влязат в сила в 2012г (ако не се лъжа)

Huizel
[b]Венци написа: По същата логика американските Dodge и Chevrolet замениха V10 атмосферните с V8 компресорни в култовите Viper и Corvette. При тях обаче е повече заради ефективността на изразходване на горивото отколкото заради вредните емисии, все пак в САЩ важат други екологични норми [/b] Пич шевролет никога не са имали V10 мотор, Додж имат такъв мотор, който се слага все още на ВАЙПЪР и Додж РАМ и няма да бъде заменян скоро. Шевролет пък не знам да са използвали в близките години В10мотор. Никога не е имало и няма да има V10 задвижван Корвет, Корвета винаги е бил с традиционния V8 s пушродово и един разпределителен вал! Стига си писал като някакъв авторитет, щото си много бос и с много пропуски!

Венци
По същата логика американските Dodge и Chevrolet замениха V10 атмосферните с V8 компресорни в култовите Viper и Corvette. При тях обаче е повече заради ефективността на изразходване на горивото отколкото заради вредните емисии, все пак в САЩ важат други екологични норми ;)

BAT_J
po tazi logika da vzemat da sprat ot proizvodstvo i vsi4ki benzinovi V8 i V12 - ne vervam da sa s mnogo niski emisiii tezi benzinarki...

цеци
браво Венци добре че ме осветли....техниарче си бил

Венци
Много точно решение :) евала на немците. За какво е 8 цилиндров лаком мотор като 6 цилиндровия би-турбо (означение 3.0 sd при BMW) при еднакви мощност и въртящ момент оползотворява много по-добре горивото. Това според мен е продиктувано и от новите екологични изисквания за 2009 или 2010 (не съм сигурен от кога влизат) ;) т.нар. Евро 5 норми, които "осмаците" много трудно (и финансово неизгодно за фирмата) биха покрили...

comments powered by Disqus