Сега там работят 18 000 служители и 800 стажанти с годишен капацитет 330 000 автомобила
При подготовката за пускането на кросоувъра BMW iNext през 2021 г. заводът в Динголфинг ще получи 400 млн. евро. Те ще позволят на компанията да овладее паралелното производство на електрически автомобили, автомобили с класически задвижващи системи и хибриди със зареждане от контакта. Последните вече представляват почти 10% от обема на производството. Операциите, специфични за електрическите автомобили, като например инсталирането на голяма батерия и кабели с високо напрежение, ще бъдат безпроблемно интегрирани в общата схема на взаимодействие между отделните части в предприятието. Самият iNext ще бъде сглобяван на същата линия със Серия 5, Серия 7 и Серия 8.
Както е известно, кросоувърът iNext ще се окаже много авангарден във всякакъв смисъл. Например, заедно с него, компанията ще овладее в серийно производство няколко операции за сглобяване, инсталиране на множество компоненти (компютри, сензори), свързани с високо автоматизирано управление и тяхната проверка. Сега те са тествани в Мюнхен в специален пилотен завод, а по-късно ще бъдат прехвърлени в Динголфинг. Същото се отнася за неделимите методи за изпитване, новите начини за свързване на детайлите. INext също ще се възползва от способността на завода в Динголфинг да работи с каросерии, които комбинират стомана, алуминий и въглеродни влакна (като, да речем, Серия 7).
Все още няма достатъчно технически подробности за iNext. Електрическият автомобил ще може да измине 600 км с едно зареждане по цикъла WLTP и може да се похвали с автопилот от трето ниво.
Кристофер Шрьодер, директор на завода на BMW Group в Динголфинг, Милан Неделкович, член на борда на производственото съоръжение на BMW AG, и Стефан Шмид, ръководител на производствения съвет, посетиха цеха за каросерии на iNext по време на строителния процес.
В момента в завода работят 18 000 служители и 800 стажанти, с годишен производствен капацитет 330 000 автомобила. Постепенно броят на служителите ще бъде увеличен, включително до 2000 души ще бъде увеличен щатът в отделите, отговарящи за батериите и електрическите мотори. Немците говорят за преход към ориентирана към бъдещето структура на заетост. Това означава, че балансът между различните специалности постепенно ще се променя. Всичко това трябва да показва готовността на BMW за ерата на „новата мобилност“.