BMW не се интересува от участие в Льо Ман в най-силната и престижна категория LMP1, заяви спортният директор на компанията Марио Тайсен.
В края на миналия сезон германският производител прекрати участието си във Формула 1 и наблегна на представянето си в GT надпреварите с модела M3. Единайсет години след единствената победа на BMW в „24-те часа на Льо Ман“ Тайсен обясни, че компанията не планира участие в битката на големите прототипи или поне в близко бъдеще.
„Действително няма място за сравнение между проект за автомобил от клас LMP1 и Формула 1, нито от гледна точка на ресурсите, нито от гледна точка на бюджета. Ако във Формула 1 се конкурираш в 20 състезания годишно, то в LMP1 си фокусиран над „24-те часа на Льо Ман“ и още няколко старта, но в крайна сметка всичко се свежда само и единствено до "Льо Ман". Така практически харчиш значителни средства само за една надпревара“, смята Тайсен.
Германецът обясни, че в момента участието на BMW в моторните спортове се върти около състезателните автомобили, които компанията да продава на частни отбори и клиенти, независимо дали тяхното предназначение е за пистата или за пътя.
„Бордът на директорите на компанията реши да се концентрира над заводските състезания по маркетингови причини. На тези условия отговарят GT и туристическите автомобили, а не прототипите“, завърши Тайсен.
Междувременно заводският екип на Peugeot, който спечели първите три места в квалификациите за 78-ото издание на „24-те часа на Льо Ман“, обяви пилотите си за първата серия обиколки. За екипажа с номер 3 (Бурде, Пажено и Лами), грабнал полпозишъна, ще стартира Лами, за екипажа с номер 1 (Жене, Вурц и Dейвидсън) – Жене, а за началото на френското трио с номер 2 (Саразен, Минасиан и Монтани) ще отговаря Монтани.