Ръководството на BMW отрече слуховете, че планира участие в Световния шампионат по издръжливост и „24-те часа на Льо Ман” със заводски прототип в LMP1 категорията.
Правилникът в WEC мотивира все повече производители да проявяват интерес към шампионата, но Йенс Маркарт, спортният директор на BMW, е категоричен, че германците искат да промоторират изцяло електрическите си автомобили, а не хибридните системи, които са в основата на LMP1.
“Правилата за 2017 г. ще бъдат нови в LMP1, но отново класът ще е за хибриди, а там ключовите играчи се състезават на много високо ниво”, коментира Маркарт за британското издание Autosport. „Според нас хибридите са междинното звено към изцяло електрическите автомобили, които са бъдещето за BMW. Показваме го категорично с подмарката ни i. Настоящите условия не покриват критериите ни.”
Маркарт е категоричен също, че мястото в „Гараж 56”, което е отредено за нестандартни технологии, не е привлекателно за BMW.
„Има ли смисъл да правиш нещо специално за „Гараж 56”, което впоследствие не можеш да използваш? Трудна работа. Няма как да направиш една крачка напред, след което да се върнеш с половин крачка или повече назад. Ако BMW ще участва в нещо, то ще е много повече от обикновена PR кампания.”
BMW е на финалната права при подготовката на новото M6 GT3, което ще бъде на разположение на клиентските тимове в началото на 2016 г. Правилникът в WEC обаче все още не позволява участие на GT3 автомобили, което означава, че е много малко вероятно BMW да се включи със заводски тим в GTE Pro категорията, където догодина Ford ще си съперничи с утвърдените Porsche, Ferrari, Corvette и Aston Martin.
trex
Мрън-мрън. Ама ние такова, ама те такова...