Моделът е станал още по-способен и по-динамичен
BMW M GmbH освежи своя High Performance модел X3 M след въвеждането му на пазара. Освен нови дизайнерски елементи, заимствани от модернизираните BMW X3 и BMW X4, специфичните за М промени, както и нова концепция за управление новото BMW X3 M Competition предлага още по-мощна тяга. Увеличеният с 50 до 650 Нм максимален въртящ момент на най-мощния редови шестцилиндров бензинов двигател на BMW с 510 к.с., който вече се монтира и на други модели на BMW M, осигурява и по-бързо с 0,3 секунди до 3,8 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч. Максималната скорост е електронно ограничена до 250 км/ч. В комбинация с опционалния M Driver’s Package максималната скорост е ограничена до 285 км/ч. Въвеждането на пазара на новите модели стартира от август 2021 година.
Редовият шестцилиндров двигател на BMW X3 M Competition вече се оборудва с кования олекотен колянов вал от моделите BMW M3 и M4. Благодарение на екстремно устойчивата си на усукване конструкция той позволява пренасянето на особено високия въртящ момент, като в същото време благодарение на по-ниското си тегло и понижението на въртящите се маси повишава и пъргавината на двигателя. Тестваната на състезателните писти охладителна система на редовия шестцилиндров двигател е съобразена с изключително високата мощност на двигателя и освен централния включва и още два, разположени отстрани радиатора. Освен това се монтират допълнителен радиатор за моторното масло и отделен охладител на трансмисионното масло. Концепцията на снабдяването с масло, базирана на опита на BMW M GmbH от моторните спортове, е насочена към динамично шофиране по състезателна писта. Масленият картер с оптимизирано тегло на двигателя е оборудван с две камери и интегриран всмукателен канал. Допълнителното засмукване се осигурява от управляема маслена помпа, която черпи масло от по-малкият маслен картер, който служи като обемен буфер. По този начин се гарантира сигурно снабдяване с масло дори и при екстремни странични и надлъжни ускорения.
M спортна изпускателна система и осемстепенна трансмисия M Steptronic
Серийната М спортна изпускателна система на BMW X3 M Competition обогатява характерния за BMW M автомобилите звук на задвижването с подчертано сонорно звучене, най-вече при интензивно натоварване и при високи обороти, като в същото подчертава акустиката до особено емоционално изживяване при неограничена пригодност за всекидневието. Безстепенно регулируемите клапи на М спортната изпускателна система осигуряват много богато на варианти разгръщане на звука. Пренасянето на мощността на High Performance двигателя серийно е поверено на осемстепенна трансмисия M Steptronic с Drivelogic. Освен напълно автоматични превключвания на предавките тя позволява и ръчно, секвенциално превключване. То може да се извършва както от новия М селектор на трансмисията на средната конзола, както и от лостчетата на волана. В ръчен режим са възможни многократни низходящи превключвания до най-ниската възможна предавка, за да може да се ползва спирачният ефект на двигателя. При ускорение дори при развъртане на двигателя не се активира принудително възходящо превключване.
По-голяма BMW бъбрековидна решетка и мощна предна част
BMW X3 M Competition заимства от освеженото X3 по-голямата бъбрековидна решетка с цялостна рамка, както и по-тесните с около 10 мм фарове. Черната пластина, в която е разположена iCam, осигурява визуално разделяне на бъбрековидната решетка, чиято рамка и типичните за М двойни пластини също са в черен гланц. Върху бъбрековидната решетка е разположено специфично за автомобила лого на М. Освен серийните Адаптивни LED фарове с Matrix функция като допълнително оборудване се предлагат и BMW Лазерни светлини с обсег до 650 метра. BMW M GmbH са оформили още по-експресивно специфичната за М предна броня. Особено характерни са новите, вертикално насочени и издължени странични въздухозаборници, които надолу достигат до спойлера и са извити към средата на автомобила, като там допълват хексагоналната форма на централния въздухозаборник. Те са оградени с бленди в черен гланц, в същия цвят са и корпусите на аеродинамично оптимизираните М външни огледала и интегрираните в Air Breather характерни М хриле.
Задна броня с нов дизайн
BMW X3 M Competition заимства Full LED задните светлини на освеженото BMW X3 с черна рамка и по-тясна светлинна графика. Долната част на задната броня е специфична за М и лакирана в черен гланц. Отдясно и отляво на големия дифузор са разположени двойните ауспухови накрайници на М спортната изпускателна система. Новост в палитрата от цветове освен MCarbon Black metallic и M Brooklyn Grey metallic са и двата цвята M Marina Bay Blue metallic и M Sao Paulo Yellow, запазени в Германия при Х3 ексклузивно за M Competition модела. Освен това за пръв път се предлага широка гама от лакови покрития на BMW Individual, например матовото Frozen Marina Bay Blue metallic.
Типичен за M интериор с нови акценти
BMW X3 M Competition серийно се оборудва с М Спортни седалки с подглавници с електрически регулировки и осветено лого на М. Освен разширената кожена тапицерия Merino с 4 цветови комбинации като опция се предлага и разширената кожена тапицерия BMW Individual Merino Tartufo. Дюзите на вентилацията са оборудвани с нови галванизирани лайстни, интериорните лайстни вече серийно са Aluminium Rhombicle Dark, по желание се предлагат и новия вариант Ash с отворени пори. М коженият волан с мултифункционални бутони е с контрастни шевове в цветовете на М и отвор на спицата на „6 часа“.
BMW Live Cockpit Professional с интелигентна свързаност
Новото BMW X3 M Competition серийно се оборудва с BMW Live Cockpit Professional с Connected Drive. Интелигентната свързаност включително иновативните дигитални услуги на базата на BMW Operating System 7 – например BMW Intelligent Personal Assistant, Connected Music и Remote Software Upgrade – позволяват особено интензивно взаимодействие между водача и автомобила. Интуитивното мултимодално управление е допълнително оптимизирано, в зависимост от ситуацията водачът може да избира между тъч управление на контролния дисплей, наложилия се BMW контролер, мултифункционалните бутони на волана, както и гласовото управление. Добрият звук се осигурява от серийната озвучителна система Harman Kardon Surround Sound. BMW Live Cockpit Professional предлага напълно дигитална комбинация от индикатори и два 12,3-инчови дисплея. Напълно дигиталното арматурно табло вече предлага и M View със специфични индикатори, заимствана от моделите BMW M8. Със специфични за М индикации се отличава и опционалният BMW Head-Up дисплей.
Нов остров за управление от актуалните модели BMW M3 и M4
Оформеното по нов начин поле за управление на средната конзола е заимствано от актуалните модели BMW M3 и M4 и освен специфичния за М селектор на трансмисията с превключвател на Drivelogic, BMW контролер и червения бутон Старт/Стоп включва и два нови бутони. Бутонът Setup позволява директен достъп до всички възможности за настройки на задвижването и окачването и отваря на контролния дисплей меню, в което са изброени актуалните настройки на автомобила. Двата индивидуално конфигурирани варианта на M Setup могат да бъдат запаметени и по всяко време да бъдат активирани чрез двата М бутона на волана. Чрез бутона M Mode с едно натискане може да се влияе на активностите на асистиращите системи, както и на индикаторите на арматурното табло и Head-Up дисплея, за да може винаги да се гарантира съобразено със ситуацията, типично за М изживяване при шофиране.
За пръв път с Асистент за шофиране Professional
BMW X3 M Competition предлагат огромен набор от модерни асистиращи системи. В допълнение към Асистента за шофиране за пръв път като опция се предлага и Асистент за шофиране Professional. Освен всичко друго той включва и Активен контрол на скоростта с подобрена функционалност в града, Предупреждение за кръстовища с допълнителна спирачна функция при градски условия, Асистент за аварийната лента, както и подобрен Асистент за завиване и водене в лентата. Преглед на активните асистиращи системи на Асистента за шофиране Professional и тяхната функционалност предлага 3D визуализацията на околността на арматурното табло. Опционалният Асистент за паркиране вече включва и Асистент за движение на заден ход, който подпомага водача при преминаване на заден ход по отсечка, преди това измината на преден ход. При Асистента за паркиране Plus Park View, Panorama View и 3D Top View изобразяват 360-градусово изображение на автомобила и зоната около него от различни перспективи. С Remote 3D View водачът може да следи триизмерно лай-изображение на своя автомобил и зоната около него върху смартфона си.