Фабриката ще произвежда както конвенционални автомобили, така и електрифицирани
BMW ще инвестира 1 млрд. евро в нов монтажен завод в Унгария, първият завод в Европа за близо две десетилетия, тъй като производителят на автомобили укрепва европейското си присъствие на фона на нарастващия протекционизъм.
Заводът ще произвежда 150 000 автомобила годишно, съобщи вчера автомобилният производител от Мюнхен.
Фабриката ще може да произвежда както автомобили с двигатели с вътрешно горене, така и електрифицирани модели на BMW на една производствена линия, заяви шефът по производството на концерна Оливер Зипце. "В бъдеще всеки завод на BMW Group в Европа ще бъде оборудван така, за да произвежда както електрифицирани, така и конвенционални автомобили", посочи той.
Това ще бъде първият европейски автомобилен завод на баварците след 2000 г., когато построи предприятие в Лайпциг, Германия, заяви говорител, като отказа да посочи кои модели ще произвежда компанията в Унгария.
"Сега засилваме дейността си в Европа, за да поддържаме световен баланс на производството между Азия, Америка и нашия континент", каза изпълнителният директор на BMW Харалд Крюгер.
Строителството в близост до град Дебрецен, на около 200 километра (124 мили) източно от Будапеща, ще започне през втората половина на 2019 година.
BMW, подобно на други световни производители на автомобили, е подложено на натиск да се приспособи към променящите се глобални търговски политики, които подриват десетилетните усилия към премахване на бариерите, като същевременно правят рекордни разходи за електрически и самоуправляващи се автомобили.
BMW изнася повечето от популярните си кросоувъри от Южна Каролина в Европа, стратегия, която би могла да стане все по-предизвикателна, ако митата станат реална заплаха. Немският производител съобщи в неделя, че е повишил цените на кросоувърите, внасяни от САЩ в Китай, след като и азиатската страна повиши митата.
Унгарският завод ще стане 31-вото производствено и монтажно съоръжение на BMW в световен мащаб. Daimler's Mercedes-Benz, Audi и Suzuki имат автомобилни заводи в Унгария, припомня Automotive News Europe, докато Opel на PSA Group правят двигатели в страната. Производителите на автомобили отчетоха 8,08 трилиона форинта (29,45 млрд. долара) през миналата година, или около 21% от икономическия продукт, сочат официалните данни.
С безработица на рекордно ниско ниво от 3,6% много производствени компании срещат трудности при попълване на работните места в балансирания трудов пазар в Унгария. Фабриката в Дебрецен ще добави около 1000 работни места към работната сила на BMW, посочва компанията.