Запалените фенове на BMW асоциират съкращението tti със състезателните модели на баварската серия 02, които бяха актуални през седемдесетте години на миналия век. С откриването на автомобилния салон в Токио немската компания явно прави опит да реанимира модификацията, представяйки tti-студия на своята Първа серия.
Новата челна престилка, преработеният рисунък на праговете и долепените към предния капак аеродинамични лайсни подчертават състезателния характер на прототипа също както и новата задна престилка и малкият спойлер върху багажника.С цел понижаване теглото на "лекоатлета" капакът на двигателя, корубите на външните огледала, челните въздухопроводи, задния спойлер и дъното на задната престилка са изработени от подсилени с карбонови вклакна полимери. Двуцветното лаково покритие, 18-цоловите колела от олекотени сплави (гумите са с размери 215/40 отпред и 235/35 отзад) и шестбуталните спирачни апарати на предния мост пък оформят завършека на това единствено по рода си спортно превъплъщение.
Не остава назад и салонът на Първа серия tti-Concept, в който на преден план отново излизат спортните ценности на BMW - воланът, облицовката на вратите, седалките и подлакътникът на водача са проектирани специално за тази версия. Циферблатът на оборотомера е решен в бяло, а голяма част от повърхностите са покрити с тъмна Alcantara.