Производство на автомобила може да започне през 2019 г.
Компанията BMW Group планира да разработи нов електрически модел, който ще бъде позициониран между хечбека i3 и спортния автомобил i8. Това заяви генералният директор на групата Харалд Крюгер за Automotive News.
Топ мениджърът не навлиза в подробности, но междувременно според изданието моделната гама на компанията може да бъде обогатена с електрически седан i5. Автомобилът ще бъде значително по-просторен от BMW Серия 3 и ще получи два мотора с мощност 225 к.с и 135 к.с. съответно. Масата на модела ще бъде 1564 кг. Производство на BMW i5 може да започне през 2019 г.
Освен това не е изключена появата на хибридна версия на седана. Основният конкурент на автомобила ще бъде електромобилът Tesla Model S. Хибридната задвижваща система на модела ще се състои от бензинов агрегат и два електромотора. Благодарение на това собственикът може да използва задвижване на всички колела. Само с едно зареждане може да измине около 128 км.
BMW планира да разработи и кросоувър, който ще се задвижва само на ток. В момента ръководството на компанията активно обсъжда въпроса, както и вземане на окончателно решение. Ако проектът получи "зелена светлина", новият всъдеход на световните пазари ще бъде основен конкурент на Tesla Model X.
Плановете предвиждат моделът да бъде произвеждан в завода в Спартанбърг (САЩ). В момента компанията там сглобява моделите X3, X4, X5 и X6. Най-вероятно автомобилът ще стартира не по-рано от 2018.
По-рано беше съобщено, че BMW планира масирана електрификация на всичките си модели. Автомобилите ще имат хибридни или изцяло електрически версии. Целта на компанията е средните емисии на CO2 да достигнат 95 г/км до 2020 г.
Специално за това BMW Group в сътрудничество с Daimler започна разработването на безжични зарядни устройства за електрически и хибридни автомобили. Скоростта на зареждането на акумулаторите с новата технология няма да отстъпва на кабелните аналози, но ще ги превъзхожда по отношение на удобството при ползване.
Както вече бе съобщено от немската компания, в момента вече е създаден работещ прототип на новата система. Устройството има ефективност до 90% и може напълно да зареди батерията на BMW i8 по безжичен способ за по-малко от два часа. Инженерите планират да увеличат капацитета на зарядната станция до 7 кВт, което значително ще ускори процеса на зареждане на плъгин хибридните и електрическите автомобили.