Баварците ще участват с пълна програма в WEC от втората година на M Hybrid V8
BMW потвърди, че ще комбинира програмата си в IMSA с ангажимент към WEC, но едва от 2024 година. Тя ще им осигури автоматично място на стартовата решетка за „24-те часа на Льо Ман“ 25 години след последното им участие на пистата „Сарт“ с прототип, когато спечелиха в генералното класиране с V12 LMR и Яник Далмас, Йоаким Винкелхок и Пиерлуиджи Мартини.
Новият LMDh прототип на BMW направи първите си обиколки на пистата „Варано“ в понеделник, като зад волана са били Конър де Филипи и Шелдън Ван дер Линде. Планирани са тестове на европейска територия до края на август, след което подготовката продължава в САЩ. Догодина баварците ще участват с два автомобила в IMSA, като те ще бъдат поверени на Team RLL.
„Сериите на IMSA ни пасват пефектно. Въпреки това от самото начало средносрочните ни планове с BMW M Hybrid V8 бяха насочени към два фронта. Искаме да използваме огромната платформа, която WEC и „24-те часа на Льо Ман“ осигуряват“, коментира Андреас Роос, босът на BMW M Motorsport.
„Работим здраво в тази посока успоредно с развитието на програмата в Северна Америка. А следващата важна крачка ще направим в понеделник. Автомобилът ни мина успешно шейкдауна на пистата на Dallara във Варано де Мелегари. Сега започват интензивните тестове преди дебюта през януари 2023 на Дейтона.“
BMW M Motorsport използва стандартното шаси на Dallara от LMP2 категорията, което е в основата и на прототипа на Cadillac, който догодина ще участва успоредно в IMSA и WEC. Двигателят с вътрешно горене е дериват на атмосферния четрилитров P66 V8, който баварците използваха за последно в DTM през 2018 година. Хибридната система е стандартната за категорията с мотор/генератор на BOSCH, трансмисия на Xtrac и батерия на Williams Advanced Engineering.