За първи път пред широката публика ще бъде показан на изложението в Лос Анжелис
С мотоциклета Vision Next 100, BMW поставя точка на серията превозни средства на бъдещето, които баварския производителят представи 2016, по случай 100-тния си рожден ден. След едно BMW, едно Mini и един Rolls-Royce сега следва един мотоциклет. И ако сте се питали, какво ли може да следва след мотоциклета като технология на бъдещето, BMW даде отговора с мотоциклета Vision Next 100, с което производителят изпревари развитието десетилетия напред.
Според BMW Vision-Bike може да се нарече The Great Escape (великото спасение). "Голямото бягство", най-вече от делника, именно за това е мотоциклета, тъй като той е еволюирал от обикновено средство за предвижване в транспортно средство за свободното време, спортен уред и най-накрая като индикатор на стила на живот, който малко прилича на истинско приключение и разваля най-модерните прически, с каска и защитно облекло. Затова сега на ход е "Великото спасение/голямото бягство", без предпазни средства за глава и тяло, за да може шофьорът да усети, директно да се наслади на вятъра и да се почувства по-освободен. От друга страна, карането без каска е съществено важно условие, за да функционира добре мотоциклета, най-накрая не е необходимо постоянно да влачи каската със себе си.
Всъщност е ясно, че мотоциклетът на бъдещето е заменил антиквариата от каска на главата и кожени дрехи, с модерна технология. Това става възможно благодарение на различните системи за подпомагане и постоянната комуникация между мотоциклетиста, мотоциклета и обкръжаващата го среда. Неща, които бяха немислими, когато се появиха първите BMW мотоциклети.
Мотоциклетът беше първи
1923, години преди баварският производител да представи своя първи автомобил, BMW вече имаше в програмата си мотоциклета R32. Черният Vision Next 100 с триъгълна рама, въпреки модернистичната си визия наподобява на R32. Рамата свързва предното и задно колело, без да могат да се разпознаят лагери или шарнири. Въпреки че Vision Next 100 след голия мотопед, който е с малко или почти без обшивка, благодарение на изкусно подбраните покрития, осигурява защита от метеорологичните условия.
BMW Motorrad Vision Next 100 с гъвкава кормилна рама
Впечатляваща особеност на рамата е нейната гъвкавост, когато мотоциклетистът завива, рамата отговаря на промяната на посоката на движение. Тази нова "кормилна уредба" работи без шарнири и въпреки това на принципа на зависимото от скоростта сервоуправление. На място, рамата може лесно да се извива, докато при високи скорости тя гарантира по-голяма твърдост при леки маневри. Повърхността на рамата е покрита с матово черен текстилен материал.
BMW Motorrad Vision Next 100 със задвижване с визия на Boxer
Задвижването на Vision-Next-100-Bikes работи без емисии, BMW повече нищо няма да променя в технологията за задвижване. Затова специалистите от Бавария не позволяват да възникват съмнения. Задвижването наподобява много боксерен двигател и с това цитира традицията на BMW при мотоциклетите. По време на каране, елементи от моторния блок странично се изтеглят, като по този начин подобряват аеродинамиката и предпазват от атмосферни влияния.
BMW иска да демонстрира и при мотоциклетите своята компетентност по отношение на карбона, затова седалката, горното покритие на рамата и калника на Motorrad Vision Next 100 са изработени от карбон. Гумите на машината на бъдещето, трябва да имат добро сцепление, затова техният профил е гъвкав. Премахването на каската и защитното облекло се компенсира от различните системи за подпомагане и постоянна връзка между мотоциклет, околна среда и шофьор. Системите за подпомагане също гарантират мотоциклетът да бъде постоянно в изправено положение и да не се преобръща по време на движение, което предразполага да се кара още по-динамично.
Един винаги е на линия
Мотоциклетистът трябва да се впише в непосредствена близост на трафика. За най-важната информация по време на движението отговаря един така наречен "цифров спътник". По-голямата част от информацията водачът получава от своите дигитални очила (Visor). Visor показва възможно най-идеалната линия и най-доброто място в конкретната ситуация на шофиране, особено за начинаещите това дава възможност бързо да се сприятелят с машината си. В случай на възникнала опасност, вратът на водача се изпълва с въздух, като по този начин се гарантира по-голяма стабилност и защита. Водачът не е облечен в тежък кожен костюм, а в бял. Сензори следят температурата на тялото и пулса на шофьора. Именно данните от тези сензори регулират климатизацията на костюма. Освен това вибриращи елементи на ръцете и краката подават указания на навигацията и предпазват от накланяне.