Първите устройства ще се появят през следващата година в САЩ, а по-късно ще се дойдат и в Европа
Немската компания BMW разработва нови зарядни станции за своите електромобили, съобщава Autoguide. Първите устройства ще се появят през следващата година в САЩ, а по-късно ще се дойдат и в Европа. Зарядните станции носят наименованието DC Charger и са аналог на зареждащата система Tesla Supercharger.
Цената на зарядния блок DC Charger е 6500 долара. За 30 минути станцията зарежда батерията на електромобила на 80%. Освен това изобретението на BMW е много по-компактно в сравнение със своите аналози. От тези станции могат да се възползват собствениците на различни електрически автомобили и хибриди с изключение на Nissan и Tesla. Официалната премиера на новите устройства ще се състои на автосалона в Детройт в началото на следващата година.
Освен това инженерите на компанията BMW са разработили специални електрически стълбове, които разполагат с гнезда за електромобили. Устройството носи името Light and Charge и вече е минало необходимите изпитания. В днешния момент първите прототипи вече се появиха около щаб-квартирата на концерна в Мюнхен. Както споделиха от компанията, през следващата година с такива устройства ще бъде снабден целият град. Устройствата Light and Charge ще получат енергия от градската електрическа мрежа.
„Ако искаме да видим повече електрически автомобили по пътищата на нашите градове, то това устройство просто е необходимо”, заяви по-рано членът на Съвета на директорите на BMW Петер Шварценбауер.
В компанията уточняват, че от Light and Charge могат да се възползва всеки собственик на електромобил независимо от марката на превозното средство. Услугата ще бъде платена, но точната цена не се споменава. Плащането на зареждането може да става и чрез SMS или със специално мобилно приложение.
През юли стана известно, че компанията BMW Group съвместно с Daimler започна разработка на безжични зарядни устройства за електромобили и хибридни автомобили. От компанията считат, че ще се отнася до скоростта на зареждането на автомобилните акумулатори, новата технология няма да отстъпва от кабелните аналози, но ще ги превъзхожда по отношение на удобството при използването.
Както споделиха от немската компания, вече е създаден работещ прототип на новата система. Устройството ще има КПД 90% и може изцяло да зареди батериите на BMW i8 по безпроводников път за по-малко от два часа. Конструкторите планират да увеличат мощността на зарядната станция до 7 кВт, което ще позволи съществено да бъде ускорен процесът на зареждането на хибридите и електромобилите.
Трябва да отбележим, че системата предразполага монтиране на индуктивно оборудване в пода на гаража или върху друга повърхност, до която може да стигне автомобилът. Индукционната зарядна станция с мощност 3,6 кВт, възбужда вторичната намотка, монтирана в долната част на електрически автомобил. Енергията се превръща в постоянен ток, който ще зарежда батериите.