Инсталациите са част от 50-годишнината от културния ангажимент на баварския концерн
Миналата седмица BMW представи „The Ultimate AI Masterpiece“, уникално изследване на изкуството и технологиите, което използва изкуствен интелект за генериране на изцяло нови творби.
Тези инсталации, предлагани като част от 50-годишнината от културния ангажимент на BMW Group, са създадени от Нейтън Шипли от Goodby Silverstein & Partners и Гари Йе, колекционер на изкуство, който също основава ArtDrunk. Двамата мъже комуникираха дистанционно в продължение на няколко месеца, за да постигнат тези работи, като първият е позициониран в Сан Франциско, докато вторият работи в Сеул, Южна Корея.
Дуото използва софтуера за изкуствен интелект с отворен код на Nvidia 'StyleGAN', за да пресече над 50 000 изображения на произведения на изкуството, обхващащи 900 години история на изкуството, и набор от 50 произведения на изкуството. Известни и нововъзникващи съвременни художници, с които BMW е работил в миналото 50 години.
По този начин изкуственият интелект генерира изцяло нови произведения на изкуството, обединявайки наученото от класическото изкуство със стиловете на съвременните художници. Тези нови творби са картографирани чрез проекция върху виртуална интерпретация на BM Серия 8 Gran Coupé.
„Изкуственият интелект е нововъзникваща творческа среда“, обяснява Нейтън Шипли. „Това е очарователно пространство, където изкуството се среща с алгоритъма. Комбинирането на исторически произведения със съвременни произведения, след това организиране и проектиране на променящите се изображения на Серия 8Gran Coupé, е директен поглед към историята на BMW, която обединява автомобилите, изкуството и технологиите ”.
„В необичайно изолирано време от историята ние се възползвахме от възможността да се организираме и да работим с художници от цял свят, за да дадем на зрителите истинско цифрово артистично изживяване“, обяснява Гари Йе. „Беше особено вълнуващо да преместим границите на изкуството, да видим как технологията може да повлияе на света на изкуството през следващите години и да надградим 50-годишния културен ангажимент от страна на BMW.“
Тези инсталации посетители можеха да видят по време на Frieze New York 2021, в The Shed в Манхатън, от 5 до 9 май.