Някои конкуренти вече намаляват броя на автомобилите в този сегмент
Шефът на отдела по развитието на BMW - Клаус Фрьолих, в интервю за британско издание, е съвсем откровен: „Не мисля, че имаме нужда от Серия 9. В този сегмент са достатъчни три автомобила - кросоувър, седан и емоционален спортен автомобил. Ние ги имаме: X7, Серия 7 и Серия 8. Някои конкуренти вече намаляват броя на автомобилите в този сегмент, защото количествата на продажбите са твърде малки. ". Очакваше се, че Серия 9 с дълга база върху платформата CLAR ще бъде пусната в началото на 2020 г. като „купе с четири врати” и ще предизвика конкуренцията със седана Mercedes-Maybach S 600.
През 2014 г. концептът BMW Vision Future Luxury (на снимката), показан на автомобилното изложение в Пекин, се счита за първообраз на Серия 9. Авторът на дизайна Карим Хабиб в момента работи в Infiniti.
В Серия 8, представена през миналата година, има купе и кабриолет. Топ версията M850i xDrive с V8 4,4 двигател (530 к.с., 750 Нм) и осемстепенна автоматична трансмисия ускорява до сто за 3,7 сек.
Междувременно главният дизайнер на BMW Адриан ван Хойдонк миналото лято не изключи появата на Серия 9: “Да кажем така: няма да спрем със Серия 8. Очевидно е, че трябва да имаме повече идеи, отколкото компанията може да реализира, защото иначе би било много лошо. Моят екип сега работи върху проекти за 2021 г. , след това – и по-нататък 2030 г. Имаме много планове”.
Нека да си пропомним, че прототипът BMW Vision iNext ще получи сериен вид и ще бъде пуснат на конвейера в Динголфинг през 2021г. Търговските марки X9, iX9 и i9 вече са регистрирани от баварците.