Ще представи 12 електрически модела до 2025 г. с автономен пробег до 430 мили (680 км)
Баварската компания BMW обяви, че е достигнала целта си като продаде над 100 000 електрифицирани автомобила тази година в резултат по-голямото търсене в Западна Европа и Съединените щати за модели като изцяло електрическия хечбек i3 и хибридната Серия 2 Active Tourer plug-in.
Това е с 60% повече в сравнение с 62 255 електрифицирани автомобила, продадени от BMW миналата година. Производителят заяви, че очаква продажбите на електрически автомобили (EV) през 2018 да нараснат средно с двуцифрени проценти.
BMW пусна хечбека i3 през 2013 г., но продажбите му бяха сравнително ниски и ръководството умуваше да спре неговото производството.
Но ситуацията се промени през септември, когато производителят заяви, че ще се захваща с масово производство на електрически автомобили и планира да представи 12 напълно електрически модела до 2025 г. с автономен пробег до 430 мили (680 км).
"Електрическата мобилност е показател, с който ще измерваме нашия успех", каза изпълнителният директор на компанията Харалд Крюгер.
Освен това понеделник американската фирма за батерии Solid Power обяви, че е договорила партньорство с BMW за разработване на технологията за батерии от следващо поколение, използвана в електрическите автомобили.