BMW работи върху хибридна система, която да комбинира ДВГ и електромотор с горивна клетка. Серийното производство е планирано за 2014 г.
На този етап подробностите около новата система на баварците са ограничени, но се знае, че тя използва класически двигател с вътрешно горене, горивна клетка (5 кВт), комбинирана със суперкондензатори и електромотор (82 кВт). При движение с ниска скорост функционира единствено електрическата част от агрегата, като задвижващи са задните колела. При нужда от по-бързо ускорение или по-висока скорост двигателят с вътрешно горене вклюва и предните.
В момента системата се тества на прототип от първата серия. Евентуалното й серийно вграждане е планирано за 2014 г., но ръководството на BMW изчаква да види с какви темпове ще се развие преносната мрежа за водород, за да даде окончателно зелена светлина на проекта. Първите модели, които ще бъдат оборудвани с новата хибридна система, са следващата генерация на MINI и предстоящия модел на баварците с предно предаване.
Текст: Владимир Колев