BMW работи по две нови системи, които да намалят рисковете от инцидент при ляв завой. На този етап няма информация кога те ще започнат да се предлагат като екстра за моделите на баваците.
Първата – Left turn assistant, отчита кога водачът планира да направи ляв завой посредством навигацията и монокамера, която следи маркировката на пътя. За втората фаза от процеса отговарят три лазера, разположени на предната броня, които сканират за движещи се обекти (включително и мотоциклетисти) в диапазон от 100 метра. Ако сензорите отчетат наличието на превозно средство в противоположното платно и автомобилът продължава да се движи, то системата автоматично активира спирачната система и не му позволява да навлезе в опасната зона.
Аистентът при ляв завой функционира при скорост до 10 км/ч, като при активирането му върху контролното табло и хедъп дисплея се появява светлинен сигнал, комбиниран със звуков. Той може да бъде съчетан с втората нова система на баварците, кръстена Car-to-x. Зоната на действие вече е 250 метра благодарение на радиотрансмитерите, но тя изисква и двата автомобила да бъдат оборудвани с нея. При положение че единият започва рискова манерва за ляв завой, другият автоматично активира клаксона и светлините.
За съжаление в официалното съобщение няма информация кога BMW ще започне да оборудва своите модели с двете системи.
Дон Цеци
Онова първото е напълно неприложимо за софийските кръстовища! И к'во като са умни баварците?