Победителите от 1999 г. потвърдиха официално LMDh програмата си
BMW е поредният производител, който се ангажира с новите LMDh правила на IMSA, които предоставят възможност за участие в Световния шампионат по издръжливост и „24-те часа на Льо Ман“. Досега четири автомобилни компании са дали зелена светлина за разработка на прототипи от ново поколение, които са базирани на LMP2 шасита – Acura, Porsche и Audi. Очаква се в близко бъдеще и GM да потвърди програмата си с Cadillac.
LMDh ще бъде водещата категория на IMSA от 2022 г. нататък, като тя е синхронизирана с новата LMH категория в WEC и „24-те часа на Льо Ман“, която дебютира на „Спа“ в началото на миналия месец. Toyota е първия производител с прототип от новия клас, но още този уикенд на „Портимао“ ще се появи и Scuderia Cameron Glickenhaus 007. Peugeot ще направи своя дебют в LMH през 2022 г., а сезон по-късно и Ferrari се завръща в „24-те часа на Льо Ман“.
Огромният интерес към бъдещия обединен клас провокира множество компании да преосмислят моторспорт плановете си, като в това число влиза и BMW. Баварците напускат Формула Е в края на настоящия сезон и логично ще пренасочат усилията си към състезанията по издръжливост, като дебютът на новия прототип е планиран за „24-те часа на Дейтона“ в началото на 2023 година.
Новината бе потвърдена официално в четвъртък вечерта, когато босът на M подразделението Маркус Флаш публикува в Instagram канала си снимка на подготвения от Williams V12 LMR, който печели "Льо Ман" през 1999 г., с текст към нея „Завръщаме се! Дейтона 2023“. Тепърва предстои да бъдат съобщени подробности за шасито, което ще се използва за база на новия прототип, за двигателя, както и за ключовите фигури в организацията.