Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW Серия 5: Делови атлет

17.03.2017 08:48

Първи впечатления от версиите 540i и 530d

Достатъчен е само бегъл поглед към формите на новата „петица”, която се присъединява в хронологията на баварската марка с означението G30, за да си дадете сметка за степента на хармония и консистентност, която стилистиката в гамата на BMW достигна в последно време. Лимузината с елегантна, динамично издължена линия на силуета напомня в еднаква степен спокойната красота на своя предшественик, внушителната осанка на последното издание на седмата серия и енергията, която традиционно блика от пропорциите на „тройката”. Принадлежността на седмото поколение към баварското семейство си личи и от километър, но приликите с останалите членове на фамилията не преминават тънката граница, oтвъд която наличието на естествени родови белези преминава в неловкото “Who is who?”
Нови акценти като силно изтеглените и навлизащи дълбоко в калниците задни светлини, различната трактовка на връзката между фаровете и триизмернните „бъбреци” на решетката и интересното пластично оформление с допълнителен контур на повърхностите в страничния силует над линията на дръжките на вратите говорят за внимателна работа в детайлите, която не нарушава, а допълва познатото динамично звучене.

Каросерията на новото поколение бележи ръст от по няколко милиметра във всички посоки, но и тази акселерация не се отразява драстично върху начина, по който се възприема външността на седана. Същото може да се каже и за перспективата от мястото на водача – интериорът на петата серия си остава все така функционален с подчертан фокус върху човека зад волана, а предимствата на нарасналите размери радват преди всичко пътниците на втория ред седалки, където осезаемо увеличеният простор в сравнение с предходното поколение със сигурност ще зарадва мнозина.

Модерна мултимедия и управление

Инженерите и дизайнерите на баварската компания са свършили отлична работа по отношение на ергономията, разширявайки значително спектъра на комуникационните и инфо-развлекателните възможности и предлагайки още по-голяма по-гъвкавост и удобство при управлението на отделните функции без да нарушават традиционната за марката изискана и целеустремена атмосфера на мястото на водача с излишна мултимедийна екстравагантност. Цялостната концепция с жестови команди и допълнителна възможност за управление с докосване на големия сензорен дисплей паралелно с вече класическия за BMW контролер iDrive наподобява тази при „седмицата”, а новите решения за индивидуално конфигуриране на потребителския интерфейс и гласовият контрол със свободни фрази спомага много за облекчаването на водача в бързия избор и точното управление на изобилието от възможности. Именно в това е и ключовото предимство на цялата концепция – човекът зад волана има на разположение целия информационен поток и развлеченията на съвременния цифров свят, но остава свободен да се концентрира върху основното – пътят напред.
Шестцилиндровите машини на версиите 540i и 530d, които имахме на разположение за първото пробно шофиране на новия модел са истинска баварска класика, която само поощрява тази концентрация.

Серийното съчетание на трилитровия Twin Scroll турбомотор с 340 к.с. и 450 Нм в 540i с осемстепенната автоматична трансмисия Steptronic не поднася никакви изненади. Налице е обичайната хармония в силовия тракт, двигателят реагира на газта и набира обороти с желание и без никаква следа от особеностите и недостатъците на принудителното пълнене, а гласът на машината при пълно натоварване е точно този, който човек очаква да чуе от шестцилиндрово BMW.
Оборудваният с двойно предаване xDrive 530d се представя не по-малко убедително. Серийната осемстепенна трансмисия е аналогична, практически еднакъв с този в 540i е и работният обем от три литра, но за разлика от бензиновата версия, максималните стойности на мощността и въртящия момент при турбодизела са съответно 265 к.с. и 620 Нм. При наличието на такива предпоставки, моторът няма никакви проблеми с осигуряването на подобаваща динамика на седана, чието тегло в сравнение с предходното поколение е намалено с цели 100 килограма благодарение на употребата на високоякостни стомани и елементи от алуминиеви и магнезиеви сплави. Създателите на модела говорят за средно увеличение на динамичните характеристики с 10% при едновременно намаляване на разхода на гориво със средно 11%, а представянето на 530d на пътя потвърждава изцяло адекватността на тези амбиции. При всички случаи динамиката е в състояние да задоволи и най-придирчивите потребители на бизнес лимузини в този клас.

Забележително окачване

Но тихият и динамичен шестцилиндров мотор далеч не е най-доброто в новата пета серия. Коронният номер в програмата тук безспорно се изпълнява от новоконструираната система на окачването с двойни напречни носачи отпред и петзвенна система на задния мост, която може спокойно да се окачестви като великолепна дори според високата летва, с която сме свикнали да мерим работата на инженерите в Мюнхен. Докато предходното поколение на модела се радваше на водеща роля преди всичко по отношение на динамиката на пътя, наследникът му е добавил към нея и забележителен комфорт на возене, който се усеща еднакво добре в 540i и 530d и с който конкуренцията в класа тепърва ще трябва да се мери. Окачването реагира изключително фино и при най-малките неравности и не създава усещането за прекомерна мекота дори при поглъщене на груби сътресения. Всичко това се комбинира магически с неутралното поведение в завоите, където седанът следва неотклонно командите на отличната, директна кормилна уредба. Фактът, че тестовите автомобили бяха оборудвани с допълнително предлаганата система Adaptive Drive с адаптивни амортисьори и активно управление на стабилизаторите не променя ни най-малко високата оценка за механичните възможности на шасито – просто с нея „петицата” се прииближава плътно до възможностите на седмата серия.

Текст: Мирослав Николов
Снимки: BMW

Коментари
comments powered by Disqus