Mercedes вече постла килимчето пред новата S-класа, а BMW предстои да покаже наследника на своята седма серия, който ще дебютира на автомобилното изложение IAA 2015 и се очаква да се превърне в техническия шедьовър на BMW.
За да оцелее във вечното дерби за топмодел в луксозния сегмент на горния клас, предстоящото BMW Серия 7 трябва да предложи най-добрите технологии във всички области. Очаква се новото BMW Серия 7 да дебютира на IAA 2015, а малко след това да се озове и при търговците. Новото поколение няма да бъде по-късо от настоящия модел, но ще бъде малко по-ниско и по-широко, което ще му придаде по-атлетични пропорции. По отношение на собственоото тегло инженерите от Мюнхен ще доста спестят килограми. Микс от алуминий и стомана, както и голямото приложение на въглеродни влакна - в капака на двигателя и в покривната конструкция – всичко това ще намали теглото с около 200 килограма.
BMW Серия 7 с максимално оптимизиран разход
Визията на новото BMW Серия 7 ще бъде ориентирана към новия дизайн на третата серия. Новото BMW Серия 7, известно под работния код G11, ще постави също така в своя сегмент и нови стандарти по отношение разхода на гориво. За това ще спомогне новият ефективен комплект с термо-електрически компоненти (електричество от топлината на отработилите газове), при което двигателите ще имат още по-голяма ефективност. Възможно е четирицилиндровият турбодвигател да стане базов мотор. Иначе шест- и осемцилиндровите турбоагрегати положително ще намерят своето място под капака на "седмицата". От съображение за престиж тoпдвигателят си остава V12. Очаква се новата деветстепенна автоматична трансмисия ZF да бъде серийна за всички агрегати.
Освен това новата седма серия отново ще се предлага с две междуосия и възможност за задвижване на всички колела. В новото поколение може да се очаква също така и вариант M като конкурент на AMG версиите на Mercedes и S8 на Audi. По отношение на технологиите за свързаност и асистиращи системи, новата седма серия обещава да наложи нови стандарти в сегмента.