Автомобилът с две врати е дълъг 5,01 метра и широк малко повече от 1,90 метра
След като BMW представи Gran Lusso Coupé на Конкурса за елегантност във Villa d’Este, феновете на BMW не спират да мечтаят възраждането на BMW Серия 8. Преустановената през 1999 Серия 8 отново се възобновява в края на 2018 в моделното портфолио на баварците, сега ще направим първи преглед на новото Coupé.
Изпълнителният директор на BMW Харалд Крюгер направи официално потвърждение, че Серия 8 се завръща. На Общото събрание бяха показани първите тийзър изображения на новото луксозно купе, което вече беше представено като студия на Villa d'Este 2017, където той подчерта: "Това ще бъде истинско спортно Сoupé на луксозния клас."
BMW Серия 8 през 2019 от Динголфинг
Шефът на развойния отдел на BMW Клаус Фрьолих потвърди още през март 2016, че подобно на някои конкуренти, ние също възнамеряваме да допълним сегмента от 150 000 евро с подходящи предложения и да запълним с нова серия празнината между Серия 7 и Rolls-Royce. Новото BMW също ще слиза от поточната линия на Динголфинг.
Успехът на S-класата кара BMW да реагира
Баварските специалисти искат и те да имат подобен успех, както успеха на конкурента Mercedes с S-класата на американския и китайски пазар. Освен това BMW добавя и вътрешни пресмятания, където споменават, че конкуренцията реализира с Mercedes S-класа печалба в размер на 30 000 евро. Това означава, че печалбата на Mercedes от продажбите на S-класа в световен мащаб са около 1,0 милиарда евро повече от тези на BMW със Серия 7.
BMW вече защити знака на модела
Разбира се, от модела на BMW Серия 8 за 2019 ще има купе, а по-късно, през 2020, и кабриолет. В хода на това BMW представи BMW Серия 6 кабриолет и BMW Серия 6 серия купе и яко ревизира 6-цата. Елегантно конфигурираният 6 GT модел остава и той ще измести Audi A7 Sportback Paroli.
BMW M8 стъпва с най-малко 600 к.с.
Но нека се върнем към новото BMW Серия 8 купе: Автомобилът с две врати е дълъг 5,01 метра и широк малко повече от 1,90 метра, много малко по-малък от S-класа купе. В края на 2018 баварските инженери ще представят Coupé като кабрио версия с мек сгъваем покрив, който ще стъпи през 2020. Под предния капак на новото BMW Серия 8 ще тупти V8 двигател с двоен компресор, който изцежда от 4,0- литровия обем най-малко 450 к.с. Така BMW Серия 8 в тази конфигурация благодарение на олекотените материали тежи под 1,9 тона и има разход само 7,5 литра на 100 километра.
Когато моделът стъпи като M8 със задвижване на всички колела, то тогава разходът със сигурност няма да бъде толкова нисък. Мощността също ще достигне други размери от 600 до 620 к.с. Освен абревиатурата на модела M8 BMW също е патентовал и моделните обозначения 825, 830, 835, 840, 850, 845, 860 както и M850. Най-напред купето ще стартира поредицата с код G15, като BMW 840i със задно задвижване или задвижване на четирите колела. Другият модел BMW 850i стъпва само с X-Drive. От страната на дизеловите двигатели, моделното портфолио най-напред се допълва от BMW 840d X-Drive. Моделите със задвижване на четирите колела вероятно ще се куплират с осемстепенна автоматична трансмисия ZF.
В рамките на конкурса d´Elegance на Villa d´Este 2013, BMW представи Gran Lusso Coupé на базата на сегашната Серия 7 на BMW. Студията, която най-напред беше разработена в сътрудничество с Pininfarina, беше уникален екземпляр, без шанс за серийно производство.