Баварецът ще бъде пряк пазарен конкурент на Mercedes S-класа купе и S-класа кабриолет
В края на 2018 спряната през 1999 Серия 8 на BMW отново ще заеме достойно място в моделното портфолио на баварската марка. Новото BMW Серия 8 ще бъде едно истинско спортно купе в луксозния сегмент.
Решението на BMW за завръщането на Серия 8 е отдавнашно. Директорът по развойна дейност Клаус Фрьолих потвърди още през март 2016 проекта за възраждане и биха желали подобно на някои конкуренти да попълнят сегмента от 150 000 евро с подходящи предложения, като новата серия да запълни луфта между Серия 7 и Rolls-Royce. Баварецът ще бъде пряк пазарен конкурент на Mercedes, чиито S-класа купе и S-класа кабриолет реализират впечатляващ успех.
Представената студия Серия 8 на Конкурса за елегантност във Вила д’Есте хвърли светлина на новата Серия 8. Новото BMW Серия 8 (G15), което ще стъпи и като кабриолет, ще се нареди най-отгоре в класацията, но в никакъв случай няма да бъде огромен автомобил. Моделът с две врати е с дължина малко над 4,80 метра и с тези габарити остава под Серия 6. Равната линия на покрива и широката конструкция все пак гарантират динамични пропорции и подобаваща визия. За това допринасят също и силно изнесеният покрив в задната част и широко издадените арки на колелата. Капакът на багажника е обновен с малък спойлер.
V8 двигателите са сигурни, V12 може би
В техническо отношение новото BMW Серия 8 силно наподобява на Серия 7. Под дългия капак при всички случаи и при различните варианти тупти 4,4 литровият битурбо агрегат V8. Мощностният диапазон тук би трябвало да бъде от 460 до над 600 к.с. На практика е е възможно, но шестцилиндровите мотори няма да намерят място. Същото важи и за дизеловите и хибридните двигатели. Целевата група е твърде малка в сравнение с разходите по адаптацията. Задвижването за всички колела ще се предлагат като опция. Осемстепенната трансмисия се числи към серийното оборудване. Вероятен вариант би бил двигателят V12 от BMW M760i. Това няма да донесе повече мощност (600 к.с. и 800 Нм), но определено ще бъде по-престижно. Фактор, който е доста впечатляващ в този сегмент.
BMW патентова M8
Инженерите от Мюнхен дори са патентовали абревиатурата M8. Възможна е дори потентна спортна версия на Серия 8 с битурбо V8 от новата М5. BMW 8 ще бъде произвеждан в заводите в Динголфинг. Базовата цена би трябвало да бъде 150 000 евро, а версията M8 ще стартира на цена от 180 000 евро.