Баварецът ще бъде пряк пазарен конкурент на Mercedes, чиято S-класа постига голям успех
Спряната през 1999 Серия 8 серия на BMW отново ще заеме достойно място в моделното портфолио на баварската марка през 2018. Новото BMW Серия 8 ще бъде едно истинско спортно купе в луксозния сегмент. Предлагаме първи снимки и видео на BMW Серия 8 по време на тестовите обиколки в Италия.
Решението на BMW за завръщането на BMW Серия 8 е отдавнашно. Директорът по развойната дейност Клаус Фрьолих потвърди още през март 2016 проекта за възраждане, че биха желали подобно на някои конкуренти да попълнят ценовия сегмент от 150 000 евро с подходящи предложения, като новата серия да запълни луфта между Серия 7 и Rolls-Royce. Баварецът ще бъде пряк пазарен конкурент на Mercedes, чиято S-класа купе и S-класа кабриолет реализират порядъчен успех.
Представената студия Серия 8 Concept на Конкурса за елегантност във Вила д’Есте хвърли светлина на новата Серия 8. Новото BMW Серия 8 (G15), което ще стъпи и като кабриолет (G14), ще се нареди най-отгоре в класацията, но в никакъв случай няма да бъде огромен автомобил. Двувратката е с дължина малко над 4,80 м и с тези размери остава под Серия 6.
Равната линия на покрива и широката конструкция все пак гарантират динамични пропорции и подобаваща визия. За това допринасят също и силно изнесеният покрив в задната част и широко издадените арки на колелата. Капакът на багажника е обновен с малък спойлер. В профил се набиват на очи ясно очертаните вдлъбнатини, както и късите надвеси пред тях.
Огромните колела се въртят в издадените арки на калниците. Отпред окото грабват тесни фарове и широка и плоска радиаторна решетка. На кърмата няма спойлер. Задните светлини достигат навътре в капака на багажника. Тяхната форма е пресъздадена от хромирани скоби на накрайниците на изпускателните тръби.
Докато нашият ловец на прототипи е уловил BMW Серия 8 на "свобода", което ни позволява да хвърлим едно око на тестовата отсечка. Тук BMW тества купето на високоскоростния тестов участък в Априлия, Италия. Изпитването има за цел да оптимизира динамичната настройка на автомобила на участъци с висока степен на триене.
V8 двигателите са сигурни, V12 - може би
Технически новото BMW Серия 8 силно наподобява на Серия 7. Под дългия капак при всички случаи и при различните варианти тупти 4,4 литровият агрегат битурбо V8 Мощностният диапазон тук би трябвало да бъде от 460 до над 600 к.с.Технически е възможно, но шестцилиндровите няма да намерят място. Същото важи и за дизеловите и хибридните двигатели. Целевата група е твърде малка в сравнение с разходите по адаптацията. Задвижването за всички колела ще се предлага като опция. Осемстепенната трансмисия се числи към серийното оборудване. Вероятен вариант би бил двигателят V12 от BMW M760i. Това няма да донесе повече мощност (600 к.с. и 800 Нм), но определено ще бъде по-престижно. Фактор, който е доста впечатляващ в този сегмент.
BMW патентова M8
Баварските инженери дори са патентовали абревиатурата M8. Възможна е дори потентна спортна версия на Серия 8 с битурбо V8 от новата М5.
BMW Серия 8 ще се произвежда в завода в Динголфинг. Ценово ще се нареди някъде между Серия 7 серия и Rolls-Royce. Базовата цена би трябвало да бъде 150 000 евро, а версията M8 ще стартира на цена 180 000 евро.