Немците обсъждат производство на британските коли съвместно с Great Wall Motor
BMW работи активно, за да организира производство на култовата марка Mini в Китай, твърдят източник, запознат с плана.
BMW обсъжда съвместно производство на автомобили Mini с Great Wall Motor, най-големият китайски производител на SUV и с възможности за износ на Mini от Китай, заяви източникът, пожелал анонимност, защото преговорите са частни.
Говорител на Great Wall отказа да коментира, заявявайки, че компанията ще направи официално изявление по-късно. Представители на подразделението на BMW в Китай не отговориха на имейл, в който се иска коментар.
Партньорството между BMW и Great Wall за първи път ще позволи производство на Mini извън Европа. Британският малък автомобил, направен за първи път за справяне с покачващите се цени на горивата в края на 50-те години на миналия век, се разви през годините и автомобилите сега се произвеждат в Англия и Холандия.
След успешното възраждане на марката Mini, продажбите през първите осем месеца на годината достигнаха над 230 000 автомобила. BMW вече подготвя и електрическа версия на британския автомобил.
Спекулациите за евентуалното партньорство на BMW с китайците веднага вдигнаха цената на акциите на Great Wal с 14% в сряда, което доведе до спиране на търговията.
Компанията Great Wall, основана от милиардера Уей Янжун, се превърна във водещ производител на SUV в Китай, като предлага на местните потребители просторни автомобили с по-висока скорост и с по-евтини цени от седаните на Volkswagen и General Motors.
Докато BMW вече прави автомобили на местно ниво с Brilliance China Automotive Holdings Ltd., Great Wall няма автомобилни партньори в Китай. Great Wall планира да започне производство в САЩ, каза Уей през март.
Подобно на конкурентите си, BMW се ориентира към скъпо преориентиране към електрическите автомобили, тъй като правителствата по света се борят срещу замърсяването и налагат ограничаване на двигателите с вътрешно горене.
Компанията вече има планове за най-малко 12 напълно електрически автомобила до 2025. Те включват електрически версии на основните модели на марката като кросоувъра X3, както и футуристичен автономен автомобил iNext.
През юли BMW избра Оксфорд, Англия за производството на електрическия Mini, след като премина през алтернативни варианти в Германия и Холандия.
След като миналия месец Китай нареди на повечето автомобилни производители да продадат минимален брой нови електрически автомобили от 2019 г., BMW обяви, че е напълно ангажирана с насърчаването на електрическата мобилност в страната.