Делът на R & D на концерна през 2018 г. се очаква да бъде между 6,5% и 7% от продажбите
BMW ще увеличи разходите за научноизследователска и развойна дейност на най-високо ниво до 7 млрд. евро (8,6 млрд долара) през тази година, като част от усилията за пускане на пазара на 25 електрифицирани модела до 2025 г.
От BMW казват, че въпреки по-големите разходи, печалбата на концерна преди данъците трябва да бъде над 10 млрд. евро през 2018 г., или поне в съответствие с миналогодишното ниво.
В своя годишен доклад концернът също така предупреждава за възможно въздействие от търговските бариери и антидъмпинговите мита в САЩ и посочва, че Brexit може да има неблагоприятен дългосрочен ефект.
Разходите за разработване на електрически и автономни автомобили и за научноизследователска и развойна дейност през миналата година достигнаха 6,1 млрд. евро.
"Инвестициите ще се покачат с милиони евро в сравнение с предходната година, главно поради продължаващата нова съвременна инициатива, както и от продължаващата работа по отношение на електрическата мобилност и автономното шофиране", се посочва в официално изявление на BMW по време на пресконференция в сряда.
Делът на R & D на BMW през 2018 г. се очаква да бъде между 6,5% и 7% от продажбите. През следващите две години се предвижда съотношението R & D да остане над обичайния целеви коридор от 5% до 5,5%.
BMW този месец отчита 5,3% ръст на оперативната печалба в сравнение със същия период на 2017 г. при нарастващо търсене на SUV автомобили с висок дял, което помага да бъдат компенсирани по-високите разходи за научни изследвания.
Очаква се продажбите на луксозни автомобили да продължат да се покачват, което допринася за нови рекордни нови регистрации през тази година.
"В автомобилния сегмент очакваме да постигнем нови високи нива през 2018 г. При положение, че условията остават стабилни, трябва да постигнем леко увеличение на доставките в Китай и особено в САЩ", каза главният финансов директор Николас Петер.
BMW предупреди за напрежението в търговията и за наближаващото излизане на Великобритания от Европейския съюз. "Евентуалното въвеждане на търговски бариери, включително антидъмпингови мита от американската администрация може да има неблагоприятно въздействие върху дейността на BMW Group", се казва в годишния доклад на концерна.
Половината от 25-те електрифицирани модела, които BMW Group планира да пусне на пазара до 2025 г., ще бъдат напълно електрически и ще бъдат задвижвани от пета генерация батерии и задвижващи технологии. Още през 2021 г. електрическите автомобили ще бъдат в състояние да изминават автономен пробег до 700 километра (435 мили), а хибридите ще имат електрически обхват до 100 километра (62 мили).