Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW Vision EfficientDynamics: Екоспортист

31.08.2009 09:58 9
9
2571857155

След серия от тийзъри и видеоклипове BMW представи официално новият екомобил Vision EfficientDynamics. Премиерата му пред публика ще бъде на автомобилния салон във Франкфурт.

Четириместният прототип е плъгин хибрид с трицилиндров дизелов двигател с принудително пълнене (1,5 литра със 163 к. с.) и два електромотора, които задвижват отделно предната и задната ос. Общата им мощност е 356 к. с., а максимален въртящ момент – 800 Nm, като по данни на производителя ускорението от 0 до 100 км/ч трябва да бъде възможно при налични 4,8 секунди. Средният разход на гориво възлиза на 3,76 литра за 100 км пробег при CO2 емисии от 99 г/км, въпреки че максималната скорост е 250 км/ч и то ограничена по електронен път.

98 литиево-полимерни батерии, всяка една от тях с капацитет от 30 Ah и напрежение 3,7 волта, общо осигуряват напрежение от 364 волта и 10,8 кВт/ч количество отделяна енергия. Батерията на Vision EfficientDynamics може да се разрежда до цели 80%, което е върхово постижение що се касае до хибридните технологии, което означава, че 8,6 кВт/ч отиват изцяло за задвижването на автомобила. Литиево-полимерната технология има и друг плюс – работният режим на батериите не изисква активно охлаждане.

Зареждането се осъществява директно от стандартната електрическа мрежа (220 В и 16 A), като за пълния заряд са нужни два часа и половина. Ако разполагате с трифазен ток и напрежение от 380 В, този период се скъсява на 44 минути. С един пълен заряд на батерията BMW Vision EfficientDynamics може да измине 50 км, без да включва двигателя с вътрешно горене, като това е възможно благодарение на системата за регенериране на спирачната енергия и оптимизираната аеродинамика. Коефициентът на челно съпротивление е сведен до 0.22.

Интериорът също трябва да демонстрира най-новите тенденции в автомобилостроенето, на които ще бъде базирана серийната продукция на BMW. Триизмерният дисплей на контролното табло, вратите и покрива, направени от поликарбонат, който потъмнява при слънчева светлина, изработените от кевлар седалки и още множество иновативни концепции правят впечатление в концептуалния модел. Екстериорът също е твърде екстравагантен, като отличителните белези на модела са „крилатите“ врати, LED светлините и уголемените „бъбреци“, осветени в синьо. Нестандартната задна част също допринася за футуристичния облик на автомобила, получил 21-цолови колела с гуми 195/55.

Прототипът BMW Vision EfficientDynamics ще бъде представен на автомобилния салон във Франкфурт заедно със серийните версии на хирбидната седма серия и на X6.

 

Коментари

Кирил
dokkata, мисля, че сме поне двама кириловци. Аз винаги се пиша с главна буква. Между другото, изгледахте ли клипа? Поне не него ключовите фигури в BMW звучат много уверено. Подпрепям изцяло Адолф Грубер, нещата наистина искат много време и труд, това е!

Адолф Грубер
Идеята е по скоро фантастиката за сега, но защо не в бъдеще, от някъде трябва да се започне. Бензиновите мотори в началото също са били по слаби от конските впрягове да не говорим за дизеловите който до преди двадесетина години си мечтаеха за турбо и комън-рейл. Нещата ще се получат просто искат доста време и труд. Точно това е пътя и начина, така се развиват нови технологий а германците са били винаги лидери. AC/DC е бъдещето! :)

do umniq-53 от
"Кво да ти кажа Бате?Щом Немецо го е намислил-ке стане" до тук добре само че с тва"Защо не взеха поне един Българин за акъл" мисля че не е ирония а по скоро предложение:)))))) щото и ти май си даде малко от акъла на германците. Пази го де!!!

мохера
Искам колите да тръгнат с джибри двигател. Нема съпротивителни сили в такиз мотори.

dokkata
стига бе кириле, тва ти ли си бе! тръгнах да се застъпвам за тебе и начина ти на мислене, щото такива невежи коментари като на "stiga" трябва да се забраняват. И аз харесвам М3, но ако го нямаше това чуство за развитие у нас сигурно и М3 нямаше да го има. Как мислиш дали си вярват, според мен да и то доста оправдано. А си взимам думите обратно за един коментар за кирил от една друга статия, е ако е същият кирил разбира се;)

umnia-53
Кво да ти кажа Бате?Щом Немецо го е намислил-ке стане.А бре джанъм.-Защо не взеха поне един Българин за акъл.Сега сериозно-Идеята е много добра,но според мен,може да се поработи още по безопасноста.Другото което може да се направи-използваме съпротивителните сили за зареждане на батерията.

До Кирил
Много си прав!!! Ан на тези, който само се противят на нововъведенията, които са реализация на бъдещето в настоящето мога само да им кажа да си гледат работата. След като свърши петрола на земята ще ги видим каква песничка ще запеят.

Кирил
В крайна сметка все от някъде трябва да се тръгне. Това е бъдещето!

stiga
Тия вярват ли си ? Света не е дорасъл за батерии и подобни форми, това ще остане само проект. А и в крайна сметка - този който има пари за М серия, не му пука точно колко му харчи колата.

comments powered by Disqus