286 дизелови конски сили, имплантирани в един представител на компактния SUV-клас: със своя ултрамодерен двигател с двойно принудително пълнене, обновеното BMW X3 3.0 sd обещава да се превърне в един от най-динамичните автомобили от своята порода.
Двигател без аналог
За пръв път в цялата история на BMW, ролата на върхов двигател в гамата на даден модел се изпълнява от дизелов вариант. 286 култивирано звучащи конски сили, същото толкова, колкото при първото шестцилиндрово M3!!! Ускорение от място до 100 км/ч при суха настилка? Точно 6,6 секунди... Каране по магистрала при оскъден трафик? Възможни са 240 км/ч, 15 км/ч повече, отколкото един VW Touareg V10 TDI. Мокър асфалт? Четирите 18-цолови колела дори не загатват за загуба на сцеплението с пътя. Каране през кал, пясък или чакъл? Никакъв проблем за топверсията на Х3, тя се справя с подобни препятствия без дори да се замисли.
Серийнната при 3.0 sd автоматична трансмисия превключва между шестте степени прочти неусетно за водача и спътниците му. При активиране на спортиня модус реакциите й стават почти като при спортен модел, авремето за смяна на предавките се съкращава неимоверно. Но тъй като този тип автомобили често никога не биват карани в ръчен режим на смяна на предавките и оборотите така и не се изцеждат докрай, това вероятно ще си остане тайна за мнозина от настоящите и бъдещите притежатели на модела...
Поведение на пътя, което напомня за спортен автомобил
10,8 литра разход на дизолово гориво в теста са никак не лош показател с оглед на мощността, аеродинамичните показатели и теглото на автомобила. за представител на категорията SUV, Х3 предлага фантастична управляемост и изумителна скорост на преминаване между конусите при слалома. Автомобилът остава неутрален чак до достигането на граничния режим, като дори и тогава се държи като спортно комби с динамично настроена ходова част, а не като модел с увеличена проходимост. Съвсем естествено, монетата си има и обратна страна – комфортът на возене е силно ограничен, като всяко по-голямо несъвършенство по пътната настилка се предава почти нефилтрирано към пасажерите.
Румен
Мощен и практичен.....супер е :)