BMW представи първите официални снимки на второто поколение на своя кросоувър X3. Напълно обновеният модел ще дебютира на автомобилния салон в Париж през октомври, а първите доставки започват през януари.
Автомобилът до голяма степен е запазил своите размери, като за оформянето на екстериора са заимствани акценти от по-големия X5 и по-малкия X1. Моделът поддържа приликите със своя предшественик, но вече предлага по-дълги задни врати за по-удобния достъп на пасажерите.
Новият X3 е пораснал, но не чак толкова спрямо предварителните очаквания след излизането на X1. „Баварецът“ вече е със 78 мм по-дълъг (4648 мм), широчината му е намалена с 4 мм (1855 мм), а височината е нараснала с 14 мм (1675 мм). Междуосието също е увеличено с 15 мм (2810 мм), което води до по-голям багажен обем със 70 л. до 550 л.
Интериорът, който в предишното поколение претърпя доста критики, вече е получил повече внимание от разработчиците. В салона се отличават ново табло, функционален волан, ревизирани седалки и по-елегантни елементи, а като цяло нивото е съпоставимо с това на трета серия.
X3 стартира с базовата модификация xDrive20d, която разчита на 2.0-литров четирицилиндров дизелов двигател със 181 к.с. Стандартно той ще си партнира с 6-степенна механична трансмисия или с опционалната автоматична скоростна кутия на ZF с 8 предавки. И двата варианта предлагат старт-стоп система и работят в комбинация със система за повторно използване на енергията при спиране.
Първоначално бензиновата гама на модела ще бъде представена само от xDrive35i и 3.0-литров турбиниран шестцилиндров редови мотор с мощност 302 к.с. Той ще изстрелва автомобила от 0 до 100 км/ч само за 5.7 сек., а максимална скорост ще достига 245 км/ч.
За средата на следващата година се очаква пускането на xDrive28i (3.0-литров двигател с 254 к.с.) и xDrive23d (четирицилиндров туин турбо дизел с 201 к.с.).
В Европа X3 ще продължи да се предлага само със задвижване на четирите колела, но компанията обсъжда и вариант само със задно за пазарите в Северна Америка. За разлика от първото поколение, което се произвеждаше в завода на Magna в Грац, второто ще се сглобява в Спартанбърг, Северна Каролина.
Aнонимен
Човека явно не е чувал за маркова идентичност. Това, че си приличат означава, че принадлежат към определено семейство. Дизайна се развива, еволюира, става по актуален, но съубразен с историята на съответният модел. Ако забележите японските и френските автомобили, когато извадят нов модел, те късат всякаква връзка с преходният модел и създават чисто нов автомобил. До така наречения философ, не си ли чувал за проблемите с качеството при американските автомобили? Заводите на мерцедес, БеЕмВе, ауди в САЩ произвеждат автомобилите си с различни за американския пазар и други за европейския.
Aнонимен
Колега, сигурно си голям специалист в областта на копирните машини, но имаш проблеми със зрението. Подходи новаторски и си купи очила.
анонимен
Моите извинения към марката BMW и нейните почитатели, но това е просто смехотворно. Очевидно BMW са взели една копирна машина в дизайнерския център, сложили са снимка на X5, намалили са я с 10 процента и от другата страна е излезнало X3. Не ме разбирайте погрешно, нямам нищо против марката, но това е нелепо! Ауди направиха подобно нещо с Q7, намалиха го до 75 процента и се получи Q5. А какво се случва с дизайна и новаторството? Докато германците имат ксерокс, няма да видим такива!
анонимен
Pak do filosofa,javno nikoga nee si polzval ni6to proivedeno v USA ,6tom se radva6 4e x3 6te se proizvegda tam.Mercedes proizvegda(sglobjava) parvata m-klasa v usa i e moge bi nai neka4estvenija avtomobil ot cjalata im gama.za avstriicite ,te prakti4eski sa nemci...
анонимен
До философа, който смята, че австрийците не сглобявали качествено!? Да си чувал за заводите юайер. За мерцедес пух и г класа, за порше. Австрийските производствени практики са на едно от челните места по качествена изработка и това не само в автомобилостроенето.
анонимен
Gore dolu si prav za cenite v usa vsichko zapochva ot mitnicata,oficialnata dogovorka ot strana na darzavata e ili prodavate po evtino ili ne prodavate vaobshte i posle 2 god. niamash pravo da ja iznasiash zad granica. Are cao
анонимен
Задницата е супер ,но предницата заслужаваше малко по агресивни фарове.Като цяло - впечатляващо! Добре ,че прместиха производството зад океана - австрийците ,така и не се научиха да сглобяват качественно!
анонимен
Ако имаш пари да си го купиш, значи имаш възможност да му сложиш и един 8 степенен автоматик. Ако е по-икономичен със 7-8 процента, значи ти излиза изгодно ако ще го караш често. Но не знам дали ще успее да се бори с българските пътища или ще пропадне в някоя дупка.
анонимен
Що бе колега? Мързи те да превключваш ли? Не знаеш как? Или не можеш? ;)
анонимен
И както обикновено за американците ще струва 40 000 лева с автоматик, а за прогнилите европейци 80 000 с ръчна. Чудя се как може въобще чисто нова премиум кола, която не е типичен офроудър, да се продава през 2011 г. с ръчна скоростна кутия и то при положение, че средната възраст на клиентите няма да е 25 г.
анонимен
Идеален за първокласните български пътища. Вероятно ще се усещат дупките като леки хлопвания, но за второстепената пътна мрежа вече трябва да извадим саериозните джипки и БТРи.
анонимен
Много по-добре изглежда от първото поколение. Браво на баварците!