Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW X5 xDrive 45e: Тиха сила

02.10.2020 11:07

Впечатления от plug in хибридната версия на Х5

Човек, който си купува SUV модел от висшия клас, не може да бъде заподозрян, че притежава тъмнозелена екологична съвест. Сега обаче луксът в задвижването на мобилните символи на висок статут може да бъде съчетан поне с полъх от идея за устойчиво развитие – все пак plug-in хибридите с бензинов и електрически мотор са в състояние да изминават известен брой километри с чисто електрическа тяга. 

По маршрута на auto motor und sport за определяне на разхода на електромобили X5 45е например успява да измине цели 76 километра, преди да включи редовия си шестцилиндров агрегат. Ако някой започне да си упражнява красноречието с разяснения, че тези електрически пробези също не излъскват до блясък СО2 баланса, може да му се отговори: Да, но тъкмо големите SUV модели често биват използвани в града. И точно тук те, поне на теория, могат да се движат само с електричество – ако редовно биват зареждани от уолбокса. За да се напълни изцяло акумулаторът с капацитет 21,6 кВтч, са нужни 6,8 часа. Едно от предимствата на BMW пред някои конкуренти е възможността батерията да бъде зареждана по пътя от двигателя с вътрешно горене – в случай че желаете или сте принудени да се движите без локални емисии в следващата екологична зона. Това носи допълнителни точки за гъвкавост на хибридния режим

А как акумулираната енергия ще бъде превърната в движение, зависи от това, дали сте въвели целта си в системата за навигация. И от това, кой режим на движение сте избрали. Х5 по презумпция потегля в хибриден режим. След това съответната експлоатационна среда определя формата на задвижване – в градовете и селата предимно електрическо, а на магистрала, обратно, доминира бензиновият мотор.

Не може да не споменем и факта, че освен с екологични предимства, BMW печели не по-малко симпатии с още няколко характеристики на своето задвижване. Например изключително тихата му и култивирана работа. Или пък мигновената реакция при всяко подаване на газ. Или страхотната динамика, която не е изненада на фона на 600 Нм 394 к.с. С тези стойности 2,5-тонния колос се изстрелва напред светкавично. 

Електрическата машина в Х5 прикрива до незабележимост времето, през което турбокомпресорът набира обороти. Подобно на атмосферен мотор с големи бутала трилитровият редови шестак реагира на подаваната газ с незабавен тласък напред. След това ангажирано и равномерно достига високи обороти с възможно най-добрата подкрепа на меко и бързо действащата осемстепенна автоматична трансмисия. Това е висша култура на задвижването, която заслужава максималната възможна оценка.

Х5 се представя забележително и по отношението на напречната динамика BMW. Тестовият автомобил е оборудван с управление на задния мост, поради което се оказва неочаквано пъргав. На пътища със завои той демонстрира настройки с латентно тежка задна част, които почти напълно го възпират от недозавиване. Комфортът също е на привичното за модела върхово равнище.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: BMW

Коментари
comments powered by Disqus