Цялостна модернизация, нови двигатели и чисто нова хибридна система са някои от най-важните промени при фейслифта.
BMW X5: Променено лице със стеснени фарове и светещи "бъбреци"
С вече серийните дизайнерски елементи на модела xLine BMW X5 придобива значително по-внушително излъчване. В предната част доминира новата интерпретация на типичните за марката фарове и BMW бъбрековидна решетка. Новите фарове са по-тесни с 35 мм контури. Насочените стреловидно навън елементи на дневните светлини поемат и функцията на мигачи. Като опция се предлагат Matrix-LED фарове със светлини за завой и незаслепяващ асистент за дългите светлини BMW Selective Beam, както и светлини M Shadow Line. Друго серийно оборудване за шестцилиндровите модели на новото BMW X5 е предлаганата за пръв път бъбрековидна решетка BMW Iconic Glow. Нейното осветление тип „водопад“ осигурява особено ярко и типично за марката излъчване. За модерното излъчване допринасят и вертикалните Air Curtains и долният въздухозаборник с декоративна лайстна в Pearl Chrome и триъгълни отвори отвън. Прецизно модернизираният дизайн на BMW X5 включва и оформени по нов начин Air Breather на предните странични панели и серийното оборудване Exterieur Line и дъгите на покрива от матиран алуминий. Задните светлини се отличават с особено ярки контури и скулптурни светлинни елементи на габаритните и спирачните светлини. Типичната за марката L-образна форма е отразена хоризонтално, така че в задните светлини се изобразява хармонично тлеещ Х-мотив.
BMW X6: М спортен пакет идва серийно
И новото BMW X6 се оборудва с тесни фарове със стреловидни елементи на дневните светлини. За шестцилиндровите модели все така се предлага бъбрековидна решетка BMW Iconic Glow. С вече серийния М Спортен пакет динамичният характер на новото BMW X6 се подчертава още по-интензивно. Това се осигурява и от осмоъгълната форма под BMW бъбрековидната решетка с характерни странични отвори и висок дял черни повърхности. В допълнение широчината и солидната стойка на автомобила се подчертава и от триизмерно моделираната предна броня. Специфичните за М странични прагове и M High Gloss Shadow Line са другите елементи на М Спортния пакет. Задната броня на SAC е оборудвана с елемент в цвят Dark Shadow, ауспуховите накрайници на изпускателната система са трапецовидни.
Върхови модели с индивидуални дизайнерски елементи, премиера за М Спортен пакет Pro
Също като серийното оборудване на BMW X6 и новото BMW X5 с опционалния M Спортен пакет излъчва ексклузивна динамика. При върховите модели BMW X5 M60i xDrive (среден разход на гориво: 12,5 – 11,5 л/100 км; CO2 емисии: 283 – 261 г/км според WLTP) и BMW X6 M60i xDrive (среден разход на гориво: 12,3 – 11,4 л/100 км; CO2 емисии: 279 – 258 г/км според WLTP) тези дизайнерски елементи са със специфично оформление. Това включва двойни пластини и лого на М на бъбрековидната решетка на BMW, гланцирано черни М корпуси на външните огледала и четири ауспухови накрайници в типичния стил на М, както и заден спойлер в черен гланц за BMW X6 M60i xDrive. За пръв път за всички варианти на модела се предлага М Спортен пакет Pro. Ексклузивно за върховите модели се предлагат лаковите покрития M Marina Bay - син металик (BMW X5 M60i xDrive) и M Isle of Man зелен металик (BMW X6 M60i xDrive). Новост за всички модели са вариантите Blue Ridge Mountain металик, Brooklyn Grey сив металик, Skyscraper Grey сив металик и Frozen Pure Grey сив металик мат, както и около 40 специални лакови покрития на BMW Individual.
Кокпит с модерно оформление и напълно дигитален BMW Curved Display
Напредъкът в интериорите на новото BMW X5 и новото BMW X6 се дължи на дигиталните технологии. С BMW Operating System 8 и най-новото поколение на iDrive сега BMW Curved Display навлиза и при Sports Activity Vehicle и Sports Activity Coupé. Той се състои от 12,3-инчов информационен дисплей зад волана и контролен дисплей с диагонал14,9 инча под обща стъклена повърхност. Тъч функцията на контролния дисплей позволява значително редуциране на бутоните и превключвателите в полза на дигиталното управление на множество функции. Иновативният кокпит и свързаните с това модификации на арматурното табло освен премиум атмосфера осигуряват и особено прогресивно излъчване. Серийното оборудване на двата модела включва и арматурно табло, тапицирано със Sensafin с подобни на кожа качества и елегантно извита интериорна лайстна от фино дърво. Друга новост е ефектно осветената лайстна в областта на пътника до водача. Нейната графична шарка е допълнена със съответното обозначение на модела „X5“ респективно „X6“, като при двата върхови модела има и логото на М. Полето за управление на средната конзола включва допълнителни тъч повърхности и оформен по нов начин селектор на трансмисията. Като алтернатива на серийните спортни седалки с тапицерия Sensafin се предлагат комфортни предни седалки. Освен това като опция се предлага коженото оборудване BMW Individual Merino с разширен обхват, пълното кожено оборудване BMW Individual Merino, както и активна вентилация и масажна функция на седалките. Другите акценти в гамата от допълнително оборудване са новият комфортен пакет с подгряване на повърхностите и темперирани поставки за напитки, панорамният стъклен покрив Sky Lounge с LED осветление, кристалните апликации за подбрани елементи за управление, озвучителната система Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound и оформената по нов начин система Travel & Comfort.
Нови двигатели, нова осемстепенна трансмисия Steptronic Sport и последователна електрификация
При въвеждането на пазара на новото BMW X5 и новото BMW X6 и за двата модела ще се предлагат по един осемцилиндров и един шестцилиндров бензинов двигатели, както и редови шестцилиндров дизелов двигател от най-ново поколение. Всички двигатели вече са комбинирани с нова осемстепенна трансмисия Steptronic Sport вкл. лостчета за превключване на волана. Мощността достига до пътя или до нестабилните настилки с помощта на интелигентната система за задвижване на четирите колела BMW xDrive. Всички задвижвания вече са оборудвани с 48-волтова технология Mild-Hybrid. Последователната електрификация се осигурява от интегриран в трансмисията електромотор. Той осигурява допълнителна мощност от до 9 кВт/12 к.с., както и въртящ момент от 200 Нм. Така електромоторът подпомага двигателя с вътрешно горене за по-нежно, по-динамично и в същото време по-ефективно шофиране.
Нов Plug - in хибриден модел BMW X 5 xDrive 50 e с по-висока мощност, ефективност и електрически пробег
Изцяло е обновена и задвижващата система на Plug-in хибридния вариант на SAV-а, който вече носи обозначението BMW X5 xDrive50e. Редовият шестцилиндров бензинов двигател от най-ново поколение и новото електрическо задвижване генерират повишена със 70 кВт/96 к.с. до 360 кВт/490 к.с. (с временен Boost) системна мощност и системен въртящ момент от 700 Нм (плюс 100 Нм). Мощността на бензиновия двигател е повишена до 230 кВт/313 к.с. или с 20 кВт/27 к.с. спрямо двигателя на предишния модел. Компактния, интегриран в осемстепенната трансмисия Steptronic Sport електромотор развива мощност от 145 кВт/197 к.с. (плюс 62 кВт/84 к.с.). Иновативният понижаващ редуктор, който ефективно повишава входящият в трансмисията въртящ момент до 450 Нм, помага за особено спонтанното разгръщане на мощността. BMW X5 xDrive50e ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,8 сек. Използваемата енергия на високоволтовата батерия, разположена в дъното на автомобила, е увеличена с близо 25%спрямо предшественика до 25,7 кВт. Combined Charging Unit позволява зареждане с променлив ток с увеличена два пъти максимална мощност от 7,4 кВт. Електрическият пробег на новото BMW X5 xDrive50e е от 94 до 110 километра според WLTP.
Нов V8 бензинов двигател с технология M TwinPower Turbo
Изключително спортният темперамент на двата върхови модела се осигурява от нов 4,4-литров V8 бензинов двигател, вариант на агрегатите на High Performance моделите на BMW M GmbH. Технологията M TwinPower Turbo и разположеният между двата реда цилиндри изпускателен колектор осигуряват вълнуващо уверени характеристики на двигателя с мощност 390 кВт/530 к.с. и максимален въртящ момент от 750 Нм. Най-новият вариант на осемцилиндровия двигател ускорява новото BMW X5 M60i xDrive и новото BMW X6 M60i xDrive за 4,3 секунди от 0 до 100 км/ч.
Редови шестцилиндров бензинов двигател от най-ново поколение
Трилитровият редови шестцилиндров бензинов двигател от най-ново поколение, който задвижва новото BMW X5 xDrive40i (среден разход на гориво: 9,9 – 8,5 л/100 км; СО2 емисии: 224 – 193 г/км според WLTP) и новото BMW X6 xDrive40i (среден разход на гориво: 9,6 – 8,5 л/100 км; СО2 емисии: 218 – 192 г/км според WLTP), се отличава с иновациите в областта на процесите на изгаряне, газообмена, управлението на клапаните, впръскването и запалителната система. Новото задвижване развива увеличена с 35 кВт/47 к.с. до 280 кВт/380 к.с. мощност спрямо предишните модели и повишен със 70 до 520 Нм максимален въртящ момент, който благодарение на допълнителната мощност на системата Mild-Hybrid може да се увеличи до 540 Нм. То ускорява новото BMW X5 xDrive40i и новото BMW X6 xDrive40i за 5,4 секунди от 0 до 100 км/ч.
Оптимизиран в детайлите редови шестцилиндров дизелов двигател
Редовият шестцилиндров дизелов двигател на новото BMW X5 xDrive30d (среден разход на гориво: 8,2 – 7,1 л/100 км; СО2 емисии: 215 – 186 г/км според WLTP) и новото BMW X6 xDrive30d (среден разход на гориво: 7,9 – 7,0 л/100 км; СО2 емисии: 208 – 184 г/км според WLTP) също е модернизиран в множество детайли. Трилитровият агрегат вече е оборудван със стоманени вместо алуминиеви бутала, оптимизирано смазване и ново директно впръскване Common-Rail с инжектори с магнитни клапани. В комбинация със системата Mild-Hybrid новият дизелов двигател развива максимална мощност от 219 кВт/298 к.с. и максимален въртящ момент от 670 Нм. С него новото BMW X5 xDrive30d и новото BMW X6 xDrive30d ускоряват от 0 до 100 км/ч за 6,1 сек.