Малко след модернизацията на стандартните X5 и X6 от BMW M GmbH представиха своите спортни версии на SUV моделите. Данните са известни – и въпреки това всичко е различно.
Стандартните версии на BMW X5 и X6 имаха почти две седмици, за да разкрият очарованието на своите промени. Сега под светлината на прожекторите излизат техните спортни версии. X5 M и X6 M ще продължат да се предлагат само в особено мощните си варианти Competition.
Ново задвижване с мек хибрид
Competition означава: познатият 4,4-литров бензинов двигател осигурява 625 к.с. и максимален въртящ момент от 750 нютонметра. Що се отнася до данните, всичко е както преди, но въпреки това в M GmbH са преработили изцяло своя twin turbo V8: подсилен коляно-мотовилков механизъм, модифицирано пълнене и допълнително усъвършенствани тръбопроводи за засмуквания въздух, подаване и отвеждане а маслото. Това трябва да доведе до оптимизирани реакции и по-спонтанно разгръщане на мощността.
Нова е и добавената 48-волтова хибридна система. M GmbH е интегрирала електрически мотор в осемстепенната автоматична трансмисия, която също е преработена. При ускоряване той отдава до девет кВт (12 к.с.) и допълнителни 200 нютонметра. Това обаче не означава, че X5 и X6 Competition ускоряват по-бързо: с 3,9 секунди от нула до сто, те са с една десета от секундата по-бавни от своите колеги преди промяната.
Това вероятно се дължи на увеличеното тегло: със съответно 2445 (X6 M) и 2475 килограма (X5 M) новите версии са с между 50 и 65 килограма по-тежки от своите предшественици, което сигурно се дължи на новите хибридни компоненти. Въпреки допълнителната маса, благодарение на леката електрификация, разходът трябва да намалее: с 12,7 до 12,9 (X6 M) или 12,9 до 13,1 литра (X5 M) според цикъла WLTP, новите спортни SUV модели би трябвало да изпиват една до две чаши по-малко гориво на 100 километра. Между другото, максималната скорост е 250 (без) или 290 км/ч (с M Driver's Package).
Динамика на пътя и подпомагане на водача
Динамиката при шофиране трябва да спечели от няколко мерки. Инженерите по ходовата част са модифицирали сходимостта на задния мост, а при адаптивното M-окачване Professional са пренастроили електрониката на амортисьорите. В зависимост от режима на шофиране може да се избере настройка на двойното предаване с акцент върху задния мост, като активният M диференциал позволява още по-бързо и по-прецизно от преди изцяло променливо разпределение на мощността между задните колела.„
Фаровете са по-присвити и имат нова графика на дневните светлини.
Кога ще е пазарният дебют? Добър въпрос! През май 2023 г. първите модернизирани екземпляри на BMW X5 и X6 M Competition ще постъпят в салоните на дилърите. Цените нарастват значително: за X5 M Competition от 149 100 на 158 300 евро,а за X6 Competition от 152 100 на 161 200 евро. Това говори за увеличение от около шест процента.