Модулна платформа CLAR , хибридна задвижваща система и смел дизайн
Слуховете за появата на кросоувъра X8 в моделната гама на BMW са почти от три години. В медиите се появяват различни хипотези относно концепта за бъдещия модел, но представители на марката не коментират това по никакъв начин. В момента повечето неофициални източници са съгласни, че новият индекс G09 ще се превърне в луксозна версия на кросоувъра X7 и ще заеме свободна ниша между по-малкия модел и Rolls-Royce Cullinan.
При Mercedes-Benz има голямо разнообразие от модели, а BMW въобще не изостава. Това отчасти доказва появата през последните няколко години на X2, Серия 2 Gran Coupe и дори Серия 1 с предно предаване. В този смисъл X8 изглежда логично разработване на стратегия за разширяване на гамата.
Как ще изглежда той
Докато някои експерти твърдят, че новият автомоибилт ще запази формата фактор една стъпка под X7, други настояват, че X8 ще получи силует, наподобяващ купе, и ще се превърне в най-големия модел във фамилията X2, X4 и X6. Относно рендерите от BMW Design, пропорциите на сегашния X7 наистина се гадаят. Но не трябва да забравяме , че това е просто дизайнерска скица, начертана още през 2018 г. През това време в мрежата се появиха много други визуализации на бъдещия модел, което ясно показва, че напротив, друг кросоувър, наподобяващ купе, ни очаква.
Върху каква платформа ще бъде изграден новият X8
С голяма степен на вероятност може да се твърди, че новият модел ще бъде построен върху модулната платформа CLAR, която вече се използва в седана Серия 5-та и X7. Най-малко би било неразумно да се разработи нова платформа за единн модел при условия на обща оптимизация и ако вземем предвид глобалната криза, причинена от пандемията COVID-19, такъв сценарий изглежда напълно абсурден.
Какво ще бъде завдижването
X8 ще има няколко версии с различни опции на двигателя, включително хибридна система. V-образният осемцилиндров двигател с работен обем 4,4 литра ще работи в комбинация с електромотор с мощност близо 200 к.с. Предполага се, че сумарната мощност на хибрида, който ще бъде инсталиран само в “горещата” версия на X8 M, ще бъде 750 к.с. и 1000 Нм. По този начин най-големият кросоувър BMW може да е първият M-модел с хибридно задвижване .
А вътрешното оборудване
BMW X8 вероятно ще получи вътрешна конфигурация с четири места с две отделни задни седалки и богато оборудване. Съдейки по изображенията, управлението на основните функции ще бъде поверено на няколко сензорни екрана. Вероятно производителят няма да се откаже от контрола с жестове. Освен това на клиентите ще бъдат предложени различни опции като прожекционен дисплей, многоконтурни седалки с отопление и масаж, както и специална интериорна украса от каталога на BMW Individual.
Колко ще струва
В САЩ препоръчителната цена на дребно за базовата версия на X8 може да достигне 80 000долара. При условие че X7 стартира при местните дилъри от 73 900 долара, това изглежда логично. От друга страна, ако си спомнм, че X8 ще се позиционира между по-малкия X7 и най-луксозния Cullinan, началната цена в Щатите може да надхвърли 100 000 долара.
Появата на новия автомобил може да се очаква до края на тази година, обаче, предвид забавения ефект от пандемията и свързаните с това ограничения, най-вероятно стартирането на модела ще се случи още през 2021 га. И приблизително от втората половина на следващата година ще започнат продажбите на дребно. X8 ще се конкурира основно с Audi Q8 и Mercedes GLS. Списъкът може да бъде допълнен от Porsche Cayenne Coupe и Range Rover Vogue.