Сега новият модел беше уловен като обновен прототип с нова задна част и мек сгъваем покрив
BMW възнамерява да пусне на пазара през 2018 новото BMW Z4 на база на съвместно разработената с Toyota платформа. Сега новото BMW Z4 беше уловено като обновен прототип с нова задна част.
BMW Z4 стъпва само с мек-сгъваем покрив
Прототипът е скрит все още под класическия черно-бял камуфлаж, но един важен детайл е от особено значение: Новото BMW Z4 стъпва на пазара с мек сгъваем покрив. Който, както се вижда на нашите ексклузивни снимки, се простира точно над главите на пътниците и се прибира в задната част.
Електрически управляемият сгъваем покрив вероятно ще се прибира зад седалките. Дискретният камуфлаж позволява да се разпознаят повече детайли от задната част. Много ясно се виждат задните стопове: малкото багажно отделение изглежда равно с почти хоризонталния капак, който се прибира в малък спойлер отзад. Страничната линия на прозорците е леко вълнообразна, а калниците леко издадени. Новата маскировка издава вдлъбнатините на фланговете, както и хрилете под предните калници.
BMW Z4 M все още не е потвърдено
Предната част на новото BMW Z4 е все още силно замаскирана, въпреки това обаче изглежда, че силно е повлияна от експресивния дизайн на предшественика си, като за новото Z4 е избран по-класическия вид. Разпознават се и първите детайли под долните въздухозаборници. Капакът на двигателя достига до вертикалното предно стъкло, което изглежда само леко очертано. Иначе, Z4 би трябвало да бъде с актуалния дизайн на фаровете и големия изправен бъбрек.
Технически новото BMW Z4 е оборудвано от палитрата двигатели на BMW, осите са на настоящето BMW M3 и благодарение на олекотените композитни материали тежи само 1400 кг. По информация на BMW Z4 M40i ще се задвижва от класически редови шестцилиндров, който е познатият ни 3,0 турбо бензинов двигател (B58) с минимум 326 к.с. Предвижда се дори и турбо двулитров (B48) в BMW Z4 sDrive30i. Чиста М-версия все още не е потвърдена.
Благодарение на съвместното сътрудничество с Toyota са новите двигатели и платформата. За разлика от Z4, Toyota, която по всяка вероятност ще носи името на легендарната Supra, ще бъде с истинско купе и твърд неподвижен покрив. Toyota Supra със задвижване на всички колела няма да има хибридна система, както обикновено досега. Модификациите на платформата биха били просто твърде скъпи. Вместо това стъпва четирицилиндров двигател с два литра работен обем и 184 к.с. както и 252 к.с. Може би и топ двигателят на BMW - редовияг шестцилиндров с 360 к.с., също ще намери приложение.
По информация на "Клайне цайтунг" новото BMW Z4 ще се произвежда в заводите на Magna-Steyr в Грац. Версията на Toyota също ще слиза от тамошните производствени линии.