Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW Z4 M40i: Роден да бъде див

09.08.2019 08:28

Зад волана на един от най-емоционалните модели на баварците

Подобно нещо не сме виждали от много години насам – BMW вече може да се похвали с чистокръвен спортен автомобил, който притежава гените на расова машина за шофиране дори без да бъде във версия М. Време е за тест.

Кога за последно си позволихте да покарате просто заради само каране? Или да минете по даден път единствено заради удоволствието, което носи самия път? Всъщност ние, хората, в много случаи постъпваме по странен и нелогичен начин с живота си. Имаме възможност да направим с него толкова много, а често единственото, което вършим реално, е да усложняваме всичко, без реално да подобряваме нещо. На теория е съвсем просто да осъзнаем, че настоящето е всичко, с което действително разполагаме, защото бъдещето заслужава да бъде очаквано с надежда за по-добри моменти, но именно сегашният момент е това, което можем да смятаме за сигурно. Само че защо на практика ни е толкова трудно да приложим най-важните житейски изводи в реалния си живот?

Същото важи и за посоката, в която се развива автомобилостроенето. Нещата биха могли да бъдат сравнително прости, и да се усъвършенстват непрекъснато. Но не се случва точно така. А през годините има толкова много шедьоври, създадени заради самата страст от създаването и използването на произведенията на автомобилното изкуство. Подобни явления обаче днес се срещат почти единствено сред представителите на бутиковото производство. Серийните модели все повече и все повече се превръщат в обикновена потребителска техника. За наша огромна радост, този път ще ви разкажем за едно огромно, пардон, за едно прекрасно изключение. Защото Z4 е не просто един страхотен класически спортен модел на BMW, за какъвто почитателите на марката чакат от години. Z4 е от онези все по-рядко срещани автомобили, чието шофиране е истинско преживяване. От онези преживявания, които ни карат да се усмихваме всеки път, когато си спомняме за тях. При него разходът на гориво, емисиите и изобщо каквито и да било точни цифри просто губят значение, защото са маловажни. Най-същественото е невидимо за очите, както знаем…

Новото поколение на Z4 има доста малко общо със своя едноименен предшественик, ако не броим основната концепция за роудстър със задно задвижване и надлъжно разположен отпред двигател. От BMW са направили автомобила по-твърд, по-остър и по-безкомпромисен. Моделът е базиран на нова платформа, която баварците са разработили заедно с Toyota, като при японската марка на същата база е направен наследника на легендарната Supra.

Пълната версия на теста на BMW Z4 M40i можете да откриете на страниците на специалния августовски брой на списание auto motor und sport България, посветен на спортните автомобили.


Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Георги Николов, Мирослав Николов, Ахим Хартман

Коментари
comments powered by Disqus