Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW Z4 M40i: Перфектният повод за усмивка?

17.06.2022 08:00

Продължителен тест в рамките на една година с BMW Z4 M40i, вижте подробно ревю на симпатичния роудстър, който не спира да впечатлява!

BMW Z4 M40i е модел, който лесно съумява да комбинира сериозно излъчване със спортен младежки дух, което го прави чудесен избор за млади и стари. Дизайнът е модерен и дързък, но запазва елегантността, позната от предишните генерации. Технологиите на борда са най-актуалните за марката и превръщат шофирането в едно наистина приятно изживяване.

Мнозина смятат Z4 с вътрешно означение G29 за по-консервативния брат на Toyota Supra, изборът за по-улегналия купувач. Донякъде това е базирано на имиджа на модела досега, като в миналото той беше купуван предимно от хора на средна възраст, целящи да си доставят удоволствие под открито небе, а спортната нотка, макар и налице, не беше от първостепенно значение. Това се промени с представянето на новото поколение през 2018 г., когато BMW съобщиха, че заедно с Toyota разработват модел, който спазва класическата рецепта за спортен автомобил - предно-централно разположен двигател, задвижване на задните колела, две седалки и дълъг преден капак.

Усещане на една истинска машина за удоволствие.


От BMW предлагат три варианта на задвижване, като ние се фокусираме върху върховия - M40i. В него работи добре познатият B58 двигател на BMW, който се намира и във върховата версия на Toyota Supra. Той е достатъчен за постигането на мощност 340 к.с. и максимален въртящ момент от 500 Нм, които се предава към задните колела. Благодарение на диференциал с ограничено приплъзване, мощността се прилага ефективно на пътя, а при желание се получават красиви и описани дрифтове. Разбира се, подобна мощност предполага и адекватно спиране, което е осигурено от спирачки и накладки, взети директно от М дивизията. Мощността е налична още от около 1800 оборота и се разгръща плавно, без да има типичния "удар" при включването на турбото. Според режима на работа (спорт, комфорт, еко), педалът на газта става по-отзивчив при спорт, а при еко, фокусът е върху плавното шофиране и пестенето на гориво, което е идеално в случай на продължителен трафик или задръстване.

Има покрив - няма покрив!

Голямата разлика с Toyota Supra е, че Z4 се предлага само като кабриолет с мек таван. Предишното поколение предлагаше твърд покрив, който е оставен в миналото за сметка на по-лекия и компактен мек гюрук. Резултатът е перфектно разпределение на масите 50:50 между предния и задния мост и подобрена устойчивост срещу усукване на каросерията спрямо предшественика. Z4 минава в напълно отворен режим само за 10 секунди и вече може да се насладите на безгрижно шофиране, чувствайки се едно с природата. Това разбира се може да има своите минуси, например ако карате в място със замърсен въздух, но пък все пак само за 10 секунди и отново сте в режим “купе”.

Как така има място и за багаж?

С преминаването от твърд към мек покрив, от BMW са освободили значително повече място за багаж. Увеличението е с цели 50% спрямо предшественика и багажникът вече разполага с обем от 281 литра. Отворът е тесен, но вътрешното пространство е изненадващо много за класа. Това е достатъчно за събирането на един голям и един среден куфар, две раници, два надуваеми дюшека (спаднати), 15 кг месо и още някои други малки предмети, които могат да се наложат при пътуване. За голяма радост сгъването и разгъването на покрива не оказват влияние на обема на багажника и няма да ви се наложи да мислите дали ако сложите още една торба няма да се смачка.

Как се справя с българските пътища?

Мнозина смятат, че пътищата в страната не позволяват притежанието на автомобил с просвет различен от този на военен камион, но ще се изненадат от възможностите на компактния спортист. Да, големите бордюри и дълбоки дупки ще оставят своята следа по ходовата част, но нормалното градско и междуградско шофиране минава абсолютно безпроблемно. "Вина" за това имат късите надвеси отпред и отзад, както и просвета от 93 мм. За година притежание и над 10 000 км по българските пътища, не е имало проблем с легнал полицай, а дупките по пътищата са неприятни, но не и непреодолими. За разлика от множество подобни спортни модели, не ви е необходимо предварително да си разучавате маршрута и да се чудите дали ще може да преминете навсякъде, докато стигнете крайната си цел, а просто потегляте и се наслаждавате на преживяването. Налагало се е в множество ситуации да се излиза от пътя и дори тогава, с повишено внимание, разбира се, автомобилът се справя непоклатимо и няма да ви остави.

Липсата на покрив не изключва зимните забавления

Разгара на зимата е, температурите са много под нулата, вали сняг, всички са се прибрали на топло при любимите хора, а вие си мислите, че няма как да се порадвате на компактния си роудстър. Грешка! Единственото, което ви трябва, е чифт хубави зимни гуми и сте готови да покорите дори трудно достъпни заснежени места, стига да не съществува възможността да затънете. В нашата галерия ще намерите снимки на автомобила в различни зимни условия, с които той се справя и въпреки екстензивното му използване през зимата, нито веднъж не се е налагала чужда намеса или помощ за излизане от някоя пряспа. Наличието на диференциал с ограничено приплъзване и добри зимни гуми превръща карането в тежки условия в лекото и единствено трябва да внимавате да не откъртите покрай ледовете някои от защитните елементи по каросерията.

С вятър в косите

Истинска еуфория настава в момента, в който свалите покрива, излезете от големия град и започнете да давате газ по междуградските пътища. Сцеплението е неизчерпаемо, мощността е безкрайна, а усмивката стига от едното ви ухо до другото. Без мекия таван се усещате част от природата и едно с пътя - вятър в косите, мирис на борова гора в ноздрите, почти 360-градусов изглед навън. Всяко едно излизане от града се превръща в преживяване, което ще помните завинаги. Но и ви подтиква все по-често да искате да го правите. Изживяването не се влияе от ръста на шофьора или спътника, тъй като вътрешното пространство е повече от достатъчно дори за хора високи над два метра.

Всички погледи са приковани

Ако искате да останете под радара и да сте незабелязани, това не е колата за вас! Особено в цвят Misano blue, роудстърът е винаги под светлината на прожекторите. Говорейки за цвета, той променя нюансите си според атмосферата. Понякога изглежда по-наситен, понякога пък е по-блед, случва се и да придобие пастелен вид ако се намокри, но това може само да ви накара да го цените още повече, в търсене на нови възприятия на този иначе нормален цвят. Употребата на автомобила често води до създаване на нови познанства, повод е за разговор и мнозина непознати ще извадят телефоните си да ви снимат, докато преминавате покрай тях.

Текст:
Виктор Брайков
Снимки: Виктор Брайков

Коментари
comments powered by Disqus