Баварците освежават роудстъра си, като прибавят нови цветове и опции към оборудването, но дългоочакваната ръчна скоростна кутия в комбинация с шестцилиндровия мотор не е налице.
Актуалното BMW Z4 е в третото си поколение и версията G29 е на пазара от 2018 г. През есента на 2022 г. двуместният автомобил ще бъде обновен и осъвременен, а промените ще влязат в сила за моделната 2023 година.
М спортния пакет става сериен
В бъдеще всички варианти на Z4 ще се възползват визуално от стандартния M спортен пакет, който включва въздухозаборници от три части в предната престилка, които са типични за M дивизията, "хриле" в калниците и задна престилка с особено характерни странични въздуховоди. Дизайнът на "бъбреците" също е фино коригиран. Хоризонталната структура прави Z4 да изглежда по-широк. Версията Z4 M40i идва със сиви външни огледала и трапецовидни накрайници на изпускателната система. Друга нова част от стандартното оборудване са 18-инчовите двуцветни М алуминиеви джанти с двойни спици. На тях са монтирани гуми с размери 225/45 на предната ос и 255/40 R18 на задната ос. Опционално се предлагат 19-инчови колела, а тогава размерите на гумите се увеличават до 255/35 отпред и 275/35 отзад. От BMW ще предлагат и нови бои за Z4. Цветовете Thundernight metallic, Portimao Blue metallic и Skyscraper Grey metallic са нови попълнения в гамата. Ако обичате тъмните детайли, трябва да се зарадвате и на новата опция M Lights Shadow Line, която затъмнява опционалните адаптивни LED фарове.
Повече екстри, но все така без ръчка
Разширеното вътрешно оборудване е стандартно за всички. Отоплението на седалките, дефлекторът за вятър, пакетът за съхранение на вещи и достъпът към багажника от купето, парктрониците отпреди отзад, автоматично затъмняващо се вътрешно огледало и 2-зоновия климатик вече са винаги на борда във всички варианти на модела. Въпреки това, промяната, на която се надяваха феновете, не се случи. Налице са отново трите варианта BMW Z4 sDrive20i със 197 к.с., BMW Z4 sDrive30i с 258 к.с. и BMW Z4 M40i с 340 к.с. Ръчната скоростна кутия все още се предлага само за базовия четирицилиндров двигател. Двата по-мощни агрегата могат да се комбинират само с осемстепенния автоматик. BMW лишава своите клиенти от ръчно превключване и шест цилиндъра, въпреки че тези съставки се предлагат в събрата от япония Toyota Supra. М спортното окачване вече е част от стандартното оборудване за 30i. BMW все още не сa обявили цените или началото на поръчките за новото Z4. Производството ще започне през ноември 2022 г. и вероятно ще бъде на пазара в началото на 2023 г. Тогава вероятно ще започне последната фаза от живота му, защото през октомври 2025 г. производството на Z4 в завода на Magna-Steyr трябва да приключи без планиран наследник.