Подобно на Toyota Supra шестцилиндровият Z4 може да получи нова опция за трансмисия
Ръчните скоростни кутии са по-тежки, сменят предавките по-бавно и вече изостават от автоматизираните си алтернативи по отношение на влиянието върху разхода на гориво. Има множество основателни причини, поради които все повече и повече производители на автомобили не предлагат механични трансмисии за своите серии модели.
Все още обаче има твърда клиентела, която не иска да мине без ръчната смяна на скоростите. Фетишистите на ръчната смяна се срещат малко по-концентрирано сред спортно настроените водачи. Това го знаят и в BMW. Съответно шефът на BMW M Франсискус ван Меел наскоро декларира ангажимент на M GmbH към механичната скоростна кутия.
Toyota дава пример
Това може в близко бъдеще да се отнася и за BMW Z4. Макар и не като истински М модел, роудстърът все пак се предлага във варианта BMW Z4 M40i (виж фотогалерията). И тук обаче BMW винаги комбинира шестцилиндровия двигател - също и в sDrive30i - с добре познатата осемстепенна автоматична трансмисия. Само четирицилиндровият sDrive20i може да бъде поръчан с механична скоростна кутия. Сега, след като Toyota оборудва Supra, която технически произлиза от Z4, с механична шестстепенна трансмисия – от асортимента на BMW – подобен ход от страна на баварците също би бил възможен.
Особено на американския пазар, където купувачите на спортни автомобили охотно посягат към механични трансмисии, опцията за ръчно превключване може да увеличи анемичните продажби на роудстъра. Обикновено добре информираният BMWblog.com знае отнякъде, че BMW в САЩ мислят за това повече от сериозно. Новата опция за превключване може да дойде още с планирания фейслифт на Z4, който се очаква за есента на 2022 г. Скокът на механичната трансмисия към европейския пазар тогава може да бъде възпрепятстван единствено от допълнителните разходи за хомологация. В края на краищата всеки пазар сам решава дали дадена оферта има икономически смисъл или не.
Текст: Ули Бауман
Снимки: Ахим Хартман