Предложената програма, която предвижда намаляване на разходите с 1 млрд. евро, е била оспорена от представители на работниците
Надзорният съвет на Volkswagen Group се среща днес, за да обсъди кризата с вредните емисии на автомобилния производител, която вече се разраства, особено след като компанията обяви, че е подценила емисиите на CO2 в още 800 000 автомобила, продадени в Европа.
VW заяви, че за отстраняването на проблема с CO2 ще отпусне допълнително около 2 милиарда евро ( 2,15 милиарда долара) към досега предвидените 6,7 милиарда евро, вече заделени за отстраняване на проблема, възникнал с измамния софтуер в 11 милиона продадени автомобила в световен мащаб, който фалшифицира тестовете за замърсители, като например NOx.
Шефът на концерна Матиас Мюлер каза пред финансовите министри от ЕС в петък, че VW ще плаща допълнителни такси в страните, където данъците върху превозните средства са свързани със специални такси за по-високи количества на CO2, съобщи Reuters.
Няколко инженери от VW са допуснали манипулиране на данните за емисиите на CO2, тъй като целите, определени от бившия главен изпълнителен директор Мартин Винтеркорн, били трудни за постигане, съобщи германският вестник Bild am Sonntag в неделя. Винтеркорн каза по време на автомобилното изложение в Женева през 2012 г., че VW иска да намали емисиите на CO2 с 30% до 2015 г. и инженерите не са се осмелили да му кажат, че това ще бъде трудно да се постигане, се казва в публикацията.
Техническите специалисти не са оповестили направеното от тях по-рано поради страх от отмъщение, пише вестникът. VW отказа да коментира информацията.
VW също отказа да коментира дали корпоративната култура или стилът на управление на Винтеркорн, който подаде оставка през септември, са били причината за измамата. Адвокатите на Винтеркорн все още не са отговорили на този въпрос.
Бордът VW днес ще обсъжда съкращения, необходими за преодоляване не финансовата криза.
Предложената програма, която предвижда намаляване на разходите с 1 млрд. евро, е била оспорена от представители на работниците, които са половината от общия състав на борда, като сигнализират, че това ще се превърне във вътрешен проблем за компанията.
Мюлер, който замени Винтеркорн като главен изпълнителен директор в началото на скандала, се стреми да промени корпоративната култура на VW и да насърчава по-голяма откритост в опит да поправи смазаната репутация на компанията.
Мюлер тепърва трябва да посети регулаторите в САЩ, където първоначално бе разкрита измамата на дизеловите емисии. Той най-вероятно няма да замине за Щатите през втората половина на ноември, както е планирано, след като следователите там са конфискували паспорта на работещ служител на VW, писа Suddeutsche Zeitung в събота.