Автомобилът е разработен в Германия и първо ще стъпи на пазара в Китай
Плановете за завръщането на Borgward са реалност: първият автомобил ще бъде представен още на IAA 2015, това е само началото на цяла гама модели, както вече обявиха от Borgward по време на автомобилното изложение в Женева на 3 март 2015.
Новият изпълнителен директор на Borgward и бивш мениджър на Daimler Улрих Вакерсъобщи новината пред Stuttgarter Nachrichten, че Borgward стартира производство. "Нашият завод в Пекин е готов", заяви той. "Както и заводът за двигатели". Легендарната марка със седалище в Щутгарт представя SUV или по точно Cross-Utility Vehicle. Автомобилът е разработен в Германия и първо ще стъпи на пазара в Китай и на други развиващи се пазари, като Индия и Бразилия. "Но Borgward ще се върне отново и на немския пазар ", заяви Вакер пред вестника, но все още не се знае кога.
Общо 1000 инженери бяха ангажирани в реализацията на първия модел в Китай и Германия. При стартиране на производството през 2016 г. се очаква общият брой на заетите служители да достигне 2500, от които 150 в Щутгарт.
Между 2 и 3 нови модела на Borgward годишно
Не само проекта, веднага представяме цяла гама модели, Кристиан Боргвард се ръководи от дядо си, когото той действително никога не е виждал, но още от дете му се е възхищавал, както той сам обясни по време на пресконференцията по повод завръщането на Borgward. Дори и с намерението да изнесе на предна линия технологичните иновации, Кристиан Боргвард иска да върви по стъпките на Карл Ф. В. Боргвард.
За следващите модели Borgward той обявява, че специален акцент е отделен за разработването на иновационни решения в областта на е-мобилността и мрежата ("Multiple Interaction"). Между два и три нови автомобила ще бъдат представени годишно.
Внукът на основателя на компанията е движещата сила
Зад реминисценцията стоят Кристиан Боргвард и неговият бизнес партньор Карл Хайнц Л. Кньос. "Рестартирането на Borgward е моята детска мечта, която е вече реалност", казва Кристиан Боргвард. И продължава: "Може би повлиян от примера на дядо ми, вярвам, че човек може всичко да постигне, трябва само да го поиска." През 2008 той основава Borgward AG със седалище в Люцерн. Заедно с Карлхайнц Л. Кньос , някогашен шеф на фирмената преса за товарни автомобили на Daimler Chrysler, Боргвард подготвя възкресението на иновативна марка. "Преди десет години ние започнахме с планирането и сега сме готови със следващата стъпка. Вдъхновени от ценностите и новаторския дух на марката Borgward и с твърдата решимост за успех, ще отворим нова глава в историята на нашата фирма", заяви Карлхайнц Кньос .
Ръководител на дизайна ще бъде ексдизайнерът на Saab - Ейнар Харайде
За дизайна на новите Borgward модели ще отговаря Ейнар Харайде. Норвежецът стана известен като главен дизайнер на Saab и между другото, работи и за Volvo, Rolls-Royce Marine и Cisco.
55-годишният индустриален дизайнер разяснява философията си така: "Трябва да изпреварваме нашите клиенти и да познаваме културната и социална среда, в която ще се позиционира автомобилът. Когато направим това, можем да проектираме продукти, които с иновативните си решения носят истинска принадена стойност и по този начин вече може да се даде отговор на въпросите, които нашите клиенти, ще си поставят едва в бъдеще. Боргвард беше известен с това, че въвеждаше иновации във всяко превозно средство, а именно това е нашата концепция".
Техническият пионер Карл Ф. Боргвард
Мястото и годината на завръщането са избрани много умело - в годината на 125-ата годишнина от рождението на основателя на компанията Карл Фридрих Вилхелм Боргвард. Той е роден на 10 ноември 1890 в Алтона и израства в обикновено семейство с 12 братя и сестри. С Hansa 1500, през 1949 г. Карл Ф. Боргвард представя в Женева първата си следвоенна конструкция, той беше последван от автомобилите мечта на следвоенния период Isabella, Arabella и P100.
В своите конструкции Боргвард винаги е бил прогресивен, както P100, "Големия Borgward", е първият европейски автомобилен с въздушно окачване. Тази висша класа автомобил поставя нови стандарти по отношение на комфорт и удобство при шофиране. Но представеният през 1959 г. P100 не успя да предотврати неизбежното. Със своята неуспешна моделна политика и скъпата разработка на Arabella, компанията попадна в задънена улица.
През 1961г. Боргвард е принуден да обяви фалит. За обстоятелствата по фалита се носят легенди, факт е, че гибелта на фирмата за автомобили и двигатели Карл Ф.В. Боргвард, за тогавашните времена е най-големият корпоративен фалит в Германия. Повече от 20 000 служители по онова време са загубили работата си.