Автомобилите ще получат комбинация от няколко камери, радари, сензори и лидари
Съвсем наскоро Daimler обяви, че ще бъде първият международен производител, който ще пусне автономни автомобили от четвърто ниво по улиците на Пекин. Сега компанията представя един още по-амбициозен проект: заедно с Bosch, те ще организират услуга с автономни совалки (нива "четири" и "пет", т.е. максимумът) за определени пътища в Калифорния, особено в залива на Сан Франциско и Силиконовата долина.
Bosch участва в този проект с мехатроника и софтуер, има и още един известен партньор Nvidia, отговорен за чиповете и софтуерната платформа за алгоритмите на изкуствения интелект.
Автономните автомобили ще получат комбинация от няколко камери, радари, ултразвукови сензори и лидари. Между другото, за отстраняването на грешки както на хардуера, така и на софтуера, Daimler неотдавна пусна на пътя в различни страни опитни прототипи, управлявани главно от шофьори. Междувременно автоматиката събира гигабайти информация за околната среда.
За вземането на решения в автономните автомобили ще отговарят няколко блока за управление с обща производителност от стотици трилиони операции в секунда. Авторите на експеримента подчертават, че безопасността е първият приоритет за тях. Тя трябва да осигурят "съответната архитектура" и необходимите изчисления.
Паркът ще бъде управляван от Daimler Mobility Services. Очевидно експериментът ще започне с ванове от клас V, но технологията, разработена върху тях, може да бъде приложена и в други модели, които могат да бъдат автономни автобуси и таксита.
Освен проверка на собствените автономни автомобили в реалния трафик с действителни пътници партньорите искат да отработят тясна интеграция между всички мобилни услуги по поръчка, собственост на Daimler, а именно мрежите Mytaxi мрежи, Car2Go и Moovel. Предполага се, че хората ще използват различни видове транспорт, включително автономни автомобили.
В перспектива Калифорния вижда Daimler като оазис на автономния транспорт от различен тип.
В резултат на всички усилия ще се появят специални програми, които могат да избират най-добрия вариант на пътуване. Цялото планиране, разбира се, ще се извършва от смартфона. При това трябва да бъде спазен принципът "автомобилът отива при клиента", а не "клиент за колата", както сега се случва в конвенционалната каршеринг мрежи. Безпилотната услуга на Daimler в Калифорния ще бъде пусната в експлоатация през втората половина на 2019 г.