Компанията счита, че дори до 2030 г. два от три нови автомобила все още ще бъдат с ДВГ
Основният доставчик на компоненти Bosch се обяви в защита на двигателя с вътрешно горене. Анализът на компанията предполага, че дори до 2030 г. два от три нови автомобила все още ще бъдат оборудвани с двигатели с вътрешно горене. Но редица страни възнамеряват да забранят класическите двигатели по това време (или в рамките на следващите 15 години).
Една след друга автомобилните компании обявяват чисто електрическото си бъдеще. Но според Bosch двигателят с вътрешно горене може да се счита за част от обещаващите автомобили и е твърде рано да изпратен на сметището на историята. Bosch наскоро се присъедини към противоречивия анализ на електрическите автомобили, но в ново издание на ДВГ Bosch все още нарича електрическите превозни средства неразделна част от бъдещето на транспорта. Но само един от няколкото.
В момента Bosch поставя специален акцент върху електрониката. Например компютърните блокове за автомобили. Немските анализатори цитират следните начини за намаляване на емисиите от ДВГ.
Първият е да бъдат подобрени системите за почистване на отработени газове. Филтрите и неутрализаторите все още могат да увеличат своите параметри. Вторият е двигателите с вътрешно горене, работещи на водород. Интересно е, че няколко компания (Ford, Mazda, BMW) тестваха такова решение на екологичния проблем, но в крайна сметка го изоставиха. Вярно е, че водородните двигатели с вътрешно горене, както и водородните горивни клетки, Bosch представя като оптималното решение за камиони.
Немците пуснаха в оборот и нов термин AIoT (смесица от фразите „изкуствен интелект“ и „Интернет на нещата“), предполагащ интелигентни решения за мобилност, всекидневие, индустрия и здравеопазване.
Най-простият пример: камери за наблюдение, които проследяват телесната температура на хората в магазин. Двигетелят с вътрешно горене остава за леките автомобили като компонент на хибридната система. А в Bosch синтетичните горива се смятат за важна област на работа в автомобилната индустрия. Това позволява на автомобила да постигне нулеви емисии на въглероден диоксид, при условие че такова гориво се произвежда от възобновяеми енергийни източници. Ако към тази тема се присъединят големите играчи, уточняват от компанията.