Лидарът с далечен обхват на компанията е готов за приложение в автомобилите
Всички хубави неща са три. Това важи и за автоматизираното шофиране. За да тръгнат безопасните автономни автомобили по пътищата, в допълнение към камерата и радара е необходим и трети сензор. Ето защо Bosch стартира серийната разработка на първия автомобилен лидар (light detection and ranging – откриване и определяне на разстоянието със светлина). Лазерният далекомер е незаменим за шофиране в съответствие с нива 3-5 на SAE. При движение по магистрала и в града новият сензор на Bosch ще покрива и далечния, и близкия обхват. Чрез икономии от мащаба Bosch иска да понижи цената на сложната технология и да я пригоди за масовия пазар. "Bosch допълва гамата от сензори, за да реализира автоматизираното шофиране“, твърди изпълнителният директор на Bosch Харалд Крьогер.
Bosch предвижда всички пътни ситуации при автоматизираното шофиране
Само паралелното използване на три сензорни функции гарантира безопасното приложение на автоматизираното шофиране. Това се потвърждава от анализите на Bosch: разработчиците са изследвали всички приложения на автоматизираните функции - от асистента за магистрала до изцяло автономното движение в града. Ако, например, на кръстовището към автоматизирания автомобил се приближава мотоциклет с по-висока скорост, освен камерата и радара е необходим и лидар, който да засече надеждно мотоциклета. Радарът трудно ще открие тесния силует и пластмасовите детайли, а камерата може да бъде заслепена от неблагоприятна светлина. Когато радарът, камерата и лидарът се използват заедно, те се допълват перфектно и осигуряват надеждна информация за всяка пътна ситуация.
Лидарът има решаващ принос за автоматизираното шофиране
Лазерът е като трето око: лидарният сензор излъчва лазерни импулси и получава отразената лазерна светлина. Сензорът изчислява разстоянието според измереното време, за което светлината изминава съответното разстояние. Лидарът има много висока разделителна способност с далечен обхват и голямо зрително поле. Лазерният далекомер открива надеждно и неметални препятствия на голямо разстояние - например камъни на пътя. Своевременно могат да бъдат предприети маневри като спиране или заобикаляне. Същевременно приложението на лидар в автомобила поставя високи изисквания към компоненти като детектора и лазера - особено по отношение на термоустойчивостта и надеждността. Bosch прилага системното си ноу-хау в областта на радарите и камерите за развитие на лидара, така че трите сензорни технологии да бъдат оптимално координирани. „Искаме да направим автоматизираното шофиране безопасно, удобно и завладяващо. Така ние даваме решаващ принос за мобилността на бъдещето“, твърди Крьогер. Лидарът с далечен обхват на Bosch отговаря на всички изисквания за безопасност на автоматизираното шофиране, така че в бъдеще производителите на автомобили ще могат да го интегрират ефективно в различни видове превозни средства.
С изкуствения интелект асистиращите системи стават още по-безопасни
Bosch е иновационен лидер в сензорните технологии за системите за подпомагане на водача и автоматизираното шофиране. От много години компанията разработва и произвежда милиони ултразвукови, радарни и камерни сензори. През 2019 г. Bosch вдигна продажбите си на системи за асистиране на водача с 12% до около два милиарда евро. Асистиращите системи проправят пътя на автоматизирано шофиране. Наскоро инженерите успяха да оборудват технологията на автомобилните камери с изкуствен интелект, като я изведоха на нов етап в развитието. Изкуственият интелект разпознава обектите, разделя ги на класове – автомобили, пешеходци, велосипедисти – и измерва тяхното движение. Камерата може също така по-бързо и надеждно да открие и класифицира частично скрити или пресичащи превозни средства, пешеходци и велосипедисти в натоварения градски трафик. Така автомобилът може да активира аларма или аварийно спиране. Радарната технология също се усъвършенства непрекъснато. Новото поколение радарни сензори на Bosch може да улови още по-добре обкръжението на автомобила - дори при лошо време и неблагоприятна светлина. Основата за това са далечният обхват на засичане, широкият ъгъл на отваряне и високата ъглова разделителна способност.