Инициативата GreenPlanet на Bosch Електроинструменти се осъществява с грижа за природата
Дивизия Електроинструменти на водещия световен доставчик на технологии и услуги Bosch даде началото на нова кампания под наслов GreenPlanet. Тя има за цел да облагороди горския фонд на страната с поне 1000 нови дръвчета и е част от действията на компанията в посока реализирането на международната инициатива Живей устойчиво #LikeABosch. Като използва името на кампанията, от началото на 2021 г. Група Bosch представя своята политиката за устойчиво развитие чрез поредица от видеоматериали.
В инициативата „GreenPlanet“ своеобразно участие ще вземат и потребителите, тъй като от всеки закупен от тях хоби или градински електроинструмент до края на месец май Bosch ще задели средства за осигуряването на около 1000 дръвчета, които екипът на компанията ще засади през октомври. Обогатяването на горския фонд на България има множество позитивни ефекти. Сред тях са повишаване на качеството на въздуха, поддържане и развиване на биоразнообразието и намаляване на риска от природни бедствия.
„За Група Bosch, както и за дивизия Електроинструменти, „устойчивост“ означава отговорност към природата и обществото“, споделя Регина Симон, търговски директор на Bosch Електроинструменти. „Продуктите и услугите ни са създадени да вдъхновяват потребителя и да подобряват качеството на живот, като предлагат иновативни и ефективни решения, щадящи околната среда. Вярвам, че клиентите ни ще припознаят инициативите под надслов Живей устойчиво #LikeABosch и GreenPlanet и ще обединим усилията си в грижата за нашата планета“, допълва Симон.
Освен това, Bosch Електроинструменти разработва, развива и предлага устойчиви продукти и услуги на своите клиенти. Един от последните примери за конкретните действия е новата шеста версия на акумулаторната отвертка IXO в опаковка, произведена от 95% рециклирана пластмаса. През тази година Bosch Електроинструменти ще продължи да следва стратегия за опазване на околната среда и използване на устойчивите материали при производството и опаковането на иновативните си продукти.
В допълнение, Bosch Термотехника се ръководи от желанието да предложи устойчиви решения за отопление на битовите и индустриалните потребители. Дивизията предлага различни продукти – от кондензни газови котли до термопомпи, проектирани с мисъл и грижа за природата. В момента Bosch Термотехника развива иновативен проект заедно с EVN Топлофикация Пловдив. Технологията, комбинираща котел и горелка, осигурява изключително ниски нива на вредни емисии, щадящи околната среда при работа на природен газ – NOx под 80 mg/m3. Това е поредната стъпка на дивизията в посока намаляването на нивата на вредни емисии в атмосферата.
Работата на дивизия Сградни технологии е пряко свързана с оптимизирането на употребяваните ресурси като електричество, вода, вентилация и инсталации на всяка сграда с цел пълноценното им използване. Чрез създаването на така наречените „умни“ сгради и разработването на технологиите, които влизат в тях, компанията осигурява устойчивото разпределяне на изразходваната енергия и минимален въглероден отпечатък.
БСХ Домакински уреди България предлага електроуреди, създадени с грижа за ресурсите и опазването на околната среда, като процесът започва преди производството им и завършва с рециклирането на опаковките. Марка №1 в Европа[ *Източник: Euromonitor, обеми продажби, 2020] направи голямата крачка в тази посока през миналата година с цялостно обновяване на богатия си асортимент от хладилници, перални и съдомиялни машини. Модерните уреди вече покриват значително по-високите изисквания на новия етикет за енергийна ефективност, влязъл в сила от 1 март 2021 г. Това е възможно благодарение на патентовани иновации като системата за автоматично дозиране IDOS при пералните машини или технология Zeolith® за съдомиялни машини, която използва естествен минерал.
Bosch Автомобилно оборудване предлага пълната гама от резервни части и агрегати за най-новите поколения автомобили. Дивизията подпомага опазването на околната среда чрез качествената и навременна поддръжка на превозните средства с авточасти и оригиналното им вграждане. Автомобилно оборудване поддържа и развива и програмата си Bosch eXchange за продажба на фабрично ремонтирани употребявани компоненти, като по този начин може да се намали с 90% използването на суровини и голяма част от вложената енергия, в случай че се произведат изцяло нови. През 2019 г. благодарение на инициативата бяха спестени близо 3100 тона различни метали на глобално ниво или около 8600 тона CO2, за абсорбирането на който ще са нужни близо 680 000 букови дървета.
Bosch вярва, че мобилността трябва да е устойчива, безопасна и вълнуваща. В допълнение, компанията инвестира и прилага своите уникални знания и опит в областта на електрическата мобилност, която е бъдещето на транспорта и може да има важен принос за подобряване на качеството на въздуха в градовете в дългосрочен план.
Усилията на всички дивизии на компанията в България са част от дългосрочните ѝ цели за опазване на околната среда. В глобален план, през 2020 г. Bosch превърна всичките си 400 световни локации във въглеродно-неутрални. Компанията е и първата индустриална организация в световен мащаб, постигнала нетни нулеви въглеродни емисии от използваната енергия от собствени и от външни източници. В допълнение, през 2019 г. Bosch успя и да спести 0,4 тераватчаса енергия, чрез подобрения на енергийната ефективност на локации ѝ, като целта е до 2030 г. тя да нарасне до 1,7 тераватчаса.
Следващата стъпка, която Bosch си поставя, е да намали емисиите по цялата верига на стойността – от поръчките до използването на продуктите. Като част от този ангажимент компанията стана първия доставчик за автомобилната индустрия, който се присъединява към инициативата Science Based Targets с конкретната и амбициозна цел да намали с 15% емисиите на CO2 нагоре и надолу по веригата до 2030 г.