Компанията създава ново бизнес направление Мотоциклети и моторни спортове
"Целта ни е да станем водещ доставчик на пазара на мотоциклети", заяви д-р Дирк Хоайзел
Бош се позиционира като независим доставчик и за производителите на мотоциклети
Световният пазар за мотоциклети ще нарасне до над 160 млн. през 2021 г.
Бош е световен лидер на пазара на системи за безопасност при мотоциклетите
Широко продуктово портфолио за всички класове – от най-малките мотоциклети до най-мощните, както и за ATV, джетове и моторни шейни
Бош възнамерява да заеме нови позиции в бързо разрастващия се глобален пазар на мотоциклети. Световният доставчик на технологии и услуги е на път да обедини своите дейности в областите на системите за сигурност при двуколесните МПС и технологиите за задвижване и индикация в ново бизнес направление – „Мотоциклети и моторни спортове". Целта е да се обърне още по-голямо внимание на индивидуалните изисквания на производителите на мотоциклети по целия свят. Нещо повече, Бош се стреми да разшири продуктовото си портфолио и да засили своята експертиза при системните решения за двуколесни МПС. "Технологиите на Бош за по-висока ефективност и по-голяма безопасност днес са част от почти всеки автомобил, а в бъдеще – и от всеки мотоциклет”, заяви д-р Дирк Хоайзел, член на управителния съвет на Robert Bosch GmbH. "Целта ни е да станем водещ доставчик и на пазара на мотоциклети".
"Мотоциклети и моторни спортове" е част от бизнес сектора „Автомобилни технологии”. Направлението е със седалище в Йокохама, Япония – сърцето на международната мотоциклетна индустрия, и има глобално покритие с клонове в САЩ, Европа, Индия и Китай. То ще обслужва и пазара на превозни средства със специално предназначение като ATV, джетове и моторни шейни. „Мотоциклети и моторни спортове” стартира с около 40 сътрудници, които разчитат на мрежа от няколко хиляди колеги в целия свят плюс производствения капацитет на бизнес сектора „Автомобилни технологии”.
Очаква се пазарът да се удвои в следващите 5 години
Необходимостта от мобилност на достъпни цени се увеличава в световен мащаб, а това стимулира търсенето на двуколесни МПС. Изследванията показват, че до 2021 г. ще бъдат произвеждани повече от 160 млн. мотоциклети годишно – една трета повече, отколкото днес. "Релевантната за Бош част от пазара, която обхваща системите за безопасност при шофиране, технологиите за задвижване и инструментите за индикация и инфотейнмънт, ще се удвои през следващите 5 години", заяви Хоайзел. Според проучвания по-голямата част от този растеж ще се случи в Азия, като през 2021 г. почти 90% от всички двуколесни МПС ще бъдат произвеждани в Китай, Индия и Югоизточна Азия. В това число влизат основно най-малките мотоциклети с двигател до 250 куб. см, които са едно от най-често срещаните транспортни средства в много части на Азия.
Бъдещето на мотоциклета – безопасно, екологично чисто и комуникативно
Компонентите на Бош обслужват целия двуколесен спектър – от ниския ценови сегмент в Азия до този на мощните машини от над 1000 куб. см, за които търсенето е най-голямо в Европа, Япония и Северна Америка. Новото бизнес направление предлага решения за безопасност като ABS и Motorcycle Stability Control (MSC), вид ESP за мотоциклети. Бош е лидер на пазара на системи за безопасност при мотоциклетите. Портфолиото включва и електронни системи за впръскване, задвижващи системи за електрически мотоциклети, интерфейс за свързване на мотоциклети със смартфони или таблети, както и облачни услуги. "Нашите системи осигуряват още по-голяма безопасност, ефективност и удоволствие при управлението на мотоциклет", обяви Джоф Лирш, който е начело на новото бизнес направление на Бош.
Освен това Бош предлага решения за най-неотложните предизвикателства на глобалния пазар на мотоциклети, като все по-строгото законодателство за емисиите от вредни газове в редица страни и нарастващия брой на фатални злополуки с мотоциклети. Само през 2010 г. повече от 285 000 души в света са загинали вследствие на такива произшествия. Ако се използва ABS, според изследването GIDAS (German In-Depth Accident Study), една четвърт от всички транспортни произшествия с мотоциклети, които приключват с наранявания или смъртни случаи, могат да бъдат предотвратени. Освен това, MSC може да предотврати в значителна степен последиците при две трети от всички катастрофи на завои, които се дължат на грешка на моториста.
Bosch-технологията намалява разхода на гориво
Безопасността, удоволствието, икономията на гориво и комуникативността на мотоциклетите са основни двигатели на бизнеса на Бош в този сегмент. В Азия много двуколесни МПС все още са оборудвани с обикновен карбуратор. Бош използва електронно управлявана система за впръскване, която намалява разхода на гориво с до 16%. "Така ние помагаме за намаляване на вредните емисии в страни като Китай и Индия", каза Лирш. В същото време, със своите решения за контрол на двигателя, Бош предоставя „дигитална интелигентност” за мотоциклетите. Например чрез свързване с приложение за смартфон може да се активира имобилайзер или да се прочитат на глас съобщения за грешки. Бош също така предлага Bluetooth интерфейс или Connectivity Control Unit, необходими за тези приложения.
Уебсайт на новото бизнес направление: www.bosch-motorcycle.com