Финландецът изненадващо спечели полпозишънa в Азербайджан
Фаворитът Шарл Льоклер (Ferrari) катастрофира във втората квалификационния сесия, а съотборникът му Себастиан Фетел не бе на нивото на двамата пилоти на Mercedes.
Третата свободна тренировка по никакъв начин не предоплагаше подобен изход на квалификацията в Баку. Льоклер и Фетел диктуваха темпото, а Люис Хамилтън и Валтери Ботас можеха единствено да мечтаят за техните резултати. Квалификацията обаче зашлеви поредния шамар за екипа на Ferrari.
Шарл Льоклер допусна непредизвикана грешка в осми завой и катастрофира в Q2, което го извади от битката за първото място. При тази ситуация Ferrari трябваше да разчита единствено на Себастиан Фетел, но германецът не оправда очакванията на своя тим. Той остана на три десети зад пилотите на Mercedes и ще потегли от трета позиция. Льоклер все пак записа достатъчно силен резултат в Q2 преди катастрофата, за да бъде класиран десети.
Пред Фетел за пореден път вреше и кипеше. Ботас измъкна пола от Хамилтън в последната обиколка, въпреки че на теория британецът трябваше да има предимство заради позицията си на пистата. Това е втори пореден пол за финландеца, но през този сезон няма състезател, печелил първото място на решетката и първото място в надпреварата.
На три десети зад третия Себастиан Фетел остана Макс Верстапен. Съотборникът му в екипа на Red Bull Пиер Гасли записа най-добро време в първата сесия, но ще стартира от питлейна, след като пропусна да мине през везните на ФИА във втората свободна тренировка и бе наказан.
Серхио Перес (Racing Point) отново показа, че е един от най-бързите пилоти в Баку, финиширайки на впечатляващото пето място. Страхотно бе и представянето на Дани Квят (Toro Rosso), който отчаяно се нуждаеше от шестата позиция, за да оправдае доверието, което д-р Хелмут Марко и Франц Тост му гласуваха този сезон.
Зад руснака останаха Ландо Норис (McLaren) и Антонио Джовинаци (Alfa Romeo), но италианецът ще преотстъпи осмото място на съотборника си Кими Райконен, тъй като е наказан с десет места. Причината е повече от изненадваща. Още в четвъртия кръг Джовинаци използва трети контролен модул на задвижващата система на Ferrari при позволени два в рамките на сезон. Пълните резултати може да видите тук.
Драмите за Williams на пистата в Азербайджан продължиха с пълна сила и днес. Джордж Ръсел получи нов монокок след инцидента в петък и очаквано завърши на предпоследна позиция. Съотборникът му Роберт Кубица обаче имаше далеч по-големи проблеми. Полякът катастрофира тежко в края на първата квалификационна фаза, като пораженията на стената в осми завой забавиха начало на Q2 с половин час. Закъснение имаше и заради инцидента с Льоклер, в резултат на което квалификацията продължи близо два часа.