Mercedes спечели четвърта поредна двойна победа в Баку
Валтери Ботас оглави шампионата на пилотите, след като спечели битката с Люис Хамилтън в Гран при на Азербайджан. Ferrari и третият Себастиан Фетел преглътнаха предното разочарование, въпреки че започнаха ударно уикенда в Баку.
Ботас закъсня минимално при загасването на червените светлини, но парира агресивните атаки на съотборника си в първите няколко завоя и поведе колоната. Още след отварящата обиколка той се измъкна от DRS зоната на Хамилтън и с лекота контролираше надпреварата.
След първите боксове на лидерите статуквото между двамата пилоти на Mercedes се запази, но Гран при на Азербайджан имаше различен лидер. Шарл Льоклер, който стартира с нови медиум гуми, заложи на стратегия с максимално дълъг първи стинт и поведе колоната с надеждата, че на пистата ще излезе автомобил за сигурност.
Такъв обаче не се появи. В 32-ата обиколка Ботас вече бе по петите на лидера и след атака в DRS зоната си върна първото място. Тур по-късно и Хамилтън изпревари Льоклер, след което Ferrari очаквано размени местата на двамата си пилоти.
Едва в 35-ата обиколка Льоклер мина през бокса и се върна на пистата зад петия Пиер Гасли (Red Bull). Очаквано по-новите гуми дадоха предимство на пилота на Ferrari и още в следващия тур той вече се движеше пети. Но и без никакви шансове да спори с четвъртия Мак Верстапен (Red Bull).
След спирането на Льоклер единствената драматична ситуация на пистата дойде в 40-ата обиколка, но тя бе резултат от повредата, която Пиер Гасли (Red Bull) получи. Двигателят на Honda блокира и французинът спря в зоната за сигурност, след което рейс контролът стартира процедура с виртуален автомобил за сигурност.
При рестарта Хамилтън изгуби близо две секунди, което бе прекрасен подарък за лидера Валтери Ботас. До финала той не допусна изненади и спечели втората си победа за сезона, въпреки че в самия край световният шампион се залепи зад него и вдигна за кратко адреналина на Тото Волф.
Mercedes спечели четвърта поредна двойна победа, а Ferrari трябваше да се задоволи с третото място на Фетел, в резултат на което разликата между двата тима в шампионата на конструкторите достигна цели 74 точки. Същевременно Ботас си върна първото място при пилотите, но само с точка аванс спрямо Хамилтън.
Верстапен отново имаше сили единствено за четвъртото място, а Шарл Льоклер допълни челната петица. Германецът влезе за втори път в бокса в края на надпреварата, което му позволи да вземе бонус точката за най-бърза обиколка.
Серхио Перес (Racing Point) потегли по феноменален начин и в началото заемаше четвърто място, след като изпревари Верстапен на старта. Състезателното темпо на мексиканеца обаче стигна единствено до шестата позиция на финала.
McLaren вкара и двамата си пилоти в зоната на точките, като новакът Ландо Норис изпревари Карлос Сайнц в битката за седмата позиция. Челната десетка допълниха Ланс Строл (Racing Point) и Кими Райконен, който потегли последен, след като предното крило на Alfa Romeo не издържа теста на ФИА за огъване и квалификационният му резултат бе анулиран.
Надпреварата в Баку се превърна в истински кошмар за Renault. Нико Хюлкенберг завърши едва четиринайсети, а Даниел Рикардо отпадна след куриозен инцидент с Даниил Квят (Toro Rosso). Пълните резултати може да видите тук.
Следващият кръг от Формула 1 е в Испания на 12 май.