Куп изпреварвания и катастрофи белязаха първия старт за сезона
Шарл Льоклер изненадващо завърши на втора позиция въпреки тоталната безпомощност на Ferrari, а Ландо Норис (McLaren) допълни подиума след феноменална финална обиколка и наказание за останалия пети Люис Хамилтън (Mercedes).
Чакането си заслужаваше! Началото на сезон 2020 във Формула 1 надхвърли всички очаквания, след като екшънът на „Ред Бул Ринг“ не спря от старта до финала. Подиумът се реши в последната секунда, а трите излизания на автомобила за сигурност превърнаха Гран при на Австрия в същинска рулетка.
Единственият пилот, който остана встрани от екшъна, бе Валтери Ботас. Финландецът поведе колоната при загасването на червените светлини и запази лидерската си позиция до финала, въпреки че на три пъти автомобилът за сигурност елиминираше преднината му спрямо Люис Хамилтън.
И докато Ботас не трепна, то Люис Хамилтън се пречупи още при първата критична ситуация. Британецът се движеше втори, когато в 61-ата обиколка Алекс Албон (Red Bull) го атакува от външната страна на четвърти завой. Изпреварването вече бе факт, когато Хамилтън затвори вратата за своя съперник, последва контакт гума в гума и Албон се озова в зоната за сигурност след зрелищен пирует.
Хамилтън очаквано получи пет наказателни секунди, но въпреки това бе само на крачка от подиума. Ландо Норис обаче записа най-бърза обиколка, минавайки покрай карирания флаг, което след добавеното време на Хамилтън го изстреля на трета позиция. Британецът гарнира първия си подиум и с бонус точката от рекордния тур на „Ред Бул Ринг“.
Целият екип на Ferrari ще иска да забрави максимално бързо Гран при на Австрия, въпреки че Шарл Льоклер завърши на втора позиция. Причината е в ужасяващо слабото темпо на SF1000. Скудерията изоставаше като чиста скорост спрямо Mercedes и Red Bull, което бе напълно очаквано, но и губеше битката с McLaren и Racing Point. За капак на всичко Себастиан Фетел се завъртя още в 30-ата обиколка, след като не прецени адекватно случващото се пред него в битката между Льоклер и Карлос Сайнц (McLaren).
Red Bull също преживя истински кошмар. Австрийците спокойно можеха да се поздравят с победата, но на два пъти късметът им обърна гръб. Макс Верстапен пое към бокса заради предполагаме проблем с електрониката, а броени минути по-късно двамата състезатели на Mercedes бяха инструктирани да върнат газта заради нередности със сензор на скоростната кутия.
Втората критична ситуация за австрийците бе контактът между Албон и Хамилтън. В този момент пилотът на Red Bull бе на пистата с нови медиум гуми, докато Хамилтън и Ботас бяха с използвани твърди, което автоматично накланяше везните в полза на Албон.
Автомобилът за сигурност на три пъти разбърка картите в битката зад Ботас. Контактът между Кевин Магнусен (Haas F1) и Естебан Окон (Renault) изкара сейфти кара за първи път на пистата, последва повреда в двигателя на Джордж Ръсел (Williams), която отново принуди рейс контрола да се намеси, след което точката постави Кими Райконен (Alfa Romeo). Проблем с предна дясна гума доведе до зрелищен инцидент за финландеца и за трети път прати автомобила за сигурност в челото на колоната.
При тази поредица от събития стратегията на Сехио Перес (Racing Point) с едно спиране в бокса не проработи, а впоследствие мексиканецът бе наказан с пет секунди заради превишаване на скоростта в питлейна. Въпреки всички проблеми обаче Перес завърши шести, след като малко преди финала Ландо Норис и Карлос Сайнц го изпревариха последователно.
Челната десетка в Австрия допълниха Пиер Гасли (Alpha Tauri), Естебан Окон (Renault), Антонио Джовинаци (Alfa Romeo) и Фетел. Тежките атмосферни условия и множеството инциденти доведоха до куп отпадания, като покрай карирания флаг мина още само Никлас Латифи (Williams). Пълните резултати може да видите тук.
Следващият старт е само след седмица и отново ще бъде на „Ред Бул Ринг“.